Inlägg från: Anonym (:() |Visa alla inlägg
  • Anonym (:()

Är helt ensam till Julafton

prospicientia skrev 2012-12-24 20:28:42 följande:
    Inget i frysen heller? Här har Mcdonalds och Burger king öppet dygnet runt. + ett par andra ställen som har öppet halva natten. Fast just nu julafton vet jag inte. DrömmerTaskigt läge. 
    nä inget gott i alla fall. vi har inget sånt i denna lillastaden då måste man åka nån mil. :(

fy vet inte om jag gjort mej ovän med min man, för han svarar mej inte...

ja!! nu mår jag skit!!

jag kaske va lite för ärlig vet inte. vi satt o smsa för försöker få lillan o somna o vill inte prata i mobilen då 

Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 21:18:59 följande:
    Hej mina kära familjelives-vänner....  Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!Drömmer

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...  
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda! SoligSolig

Håller tummarna att nästa år blir ett kanon år!!!
    <3 
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-24 21:19:59 följande:
    ååå vad har hänt...hoppas att de blir bra snart..kram på dig
    fick ett sms som det stog typ:

förlåt att jag åkte du o barnen e mitt allt.
    verkar dock vara den enda isläkten som försöker vara alla till lags. 

då svara jag:

älskar dej med. ja du e för omtänksam ibland bli inte arg nu men tror dom andra har fått nog av din mor o morbröders drickande. o inte orkar för det gör ont o se dom man älskar dricka aldeles förmycke.

det va väl inte otrevligt skriver??
    hans mor & morbröder dricker typ daligen o det e inte bara en öl till maten 

nä går inga tåg så han kommer i morgon

ingen fara. 
    förlåt men nu fick jag tag på han o han e fan sten full han med!! Hatar när han åker dit för ALLTID så måste han dricka! fast han lovat att han inte ska.
    så sa att jag ska gå o lägga mej nu för orkar inte prata mer med han.

fy va ledsen jag e nu!! :(

ska sluta gnälla nu det skulle ju va en pepp tråd ingen depp tråd :)

prospicientia skrev 2012-12-24 21:58:11 följande:
    Nej, nej, du behöver inte be ursäkt. Det är jag som skulle be ursäkt att jag inte frågade mer hur det låg till innan jag skrev. Glad I den situation du nu beskriver hade ju vem som helst behövt prata av sig. Alkoholism är ju ett elände. Har fördärvat många liv och många relationer.  Du bryr dig naturligtvis jättemycket, men samtidigt är du ledsen och arg, trött, känner dig maktlös, sviken ... har blandade känslor skulle jag tro?  
    ja precis så som du skriver!! 

jag rök ihop med min mans mamma helgen innan bröllopet o det har aldrig blivit riktigt bra efter det. men fick nog. jag e nog lite den människan som vill vara alla till lags o bryr mej inte om mej själv. men det finns en gräns även för mej o den trampa hon över big time när hon va här hemma. 

så jag berätta väl ganska rakt ut för henne att hon fan får sluta supa o börja bete sej.
     slutade i att även hon o min man blev ovänner o allt blev kaos 
    prospicientia skrev 2012-12-24 22:31:06 följande:
    Inte lätt att veta hur man skall hantera. Tungt alltihopa. (Kanske för honom också?) Måste vara hemskt tungt och påfrestande (tröttande!) med den sortens relationer. Men värst av allt (för dig) är ju att din egen man super. När han nu har den svagheten så är i alla fall det sista han skulle göra att umgås med andra med samma last eller som på annat sätt inverkar destruktivt. Jag vet inte hur det ser ut på den fronten?
    Ja e nog det som just nu gör mej mest förbannad att han drack, tror dock det kan vara för o orka med o umgås men vet inte.. 
    jag e ju rädd eftersom alkoholism e ärfligt att han ska drabbas, dock e jag jävligt hård med drickande här hemma.
    han blir inte agressiv eller så när han dricker men vill inte att nån ska dricka när barnen e närvarande. 

jag  o min man e uppväxta på 2 helt olika sätt o det märks.

gjorde hela vårat bröllop alkoholfritt för att undvika att svämor ska va full o otrevlig. så vi och några till gick ut efteråt en stund sen gick vi till vårat hotell.

prospicientia skrev 2012-12-24 23:03:15 följande:
    Jag är också uppvuxen med att man intar alkohol i måttliga mängder. Vi drack vin och öl till maten och jag fick ofta smaka ganska tidigt, men aldrig förstått "vitsen" med att dricka för mycket. Det är ju obehagligt (första gängen)! Är väl det att ingen i vår bekantskapskrets drack. Tror det påverkar mycket. 

Ååå, fan vad störigt! Jag hade blivit helt tokig om en sådan sak skulle få påverka mitt eget bröllop! Skrattande ... Har ju varit på fester där det varit alkoholfritt just för att andra inte kan ta ansvar!! Har svårt att föreställa mig att det skulle gå till så i medelhavsländerna!  
    Jag söp rätt vilt i mina tonår det kan jag inte förneka. men la av med det när jag fick barn. 
    mamma o pappa drack iband men inte alls jätte offta. jag har tröttnat på o dricka för det e inte värt baksmällan :P

jo men nu tyckte jag det va bäst så, ville inte ha massa dicka när barnen va med heller tycker det bara e onödigt.

nä nu har jag nog gråtit/ varit arg klart. har så jävla ont i huvudet så orkar inte va det mer
    älskar han ju ändå!!

har ett troll här som tycker sova e sjukt överskattat o det e bättre o klättra på mamma o morra :) 

Orcha skrev 2012-12-24 23:49:59 följande:
    Bra.
    Allt har sin tid och gråta klart behöver man ibland.

Den där som morrar skulle jag vilja ha en beskrivning av däremot...
    Det e en tjej på 8 mån som tror hon e ett litet monster eller nått för morra e det nyaste roliga :)

han har ej kommit än, vi får väl se när han dyker upp. men har sagt till på skarpen nu att frammöver nu e det helnyktert. o kan han inte åka till sin släkt utan att dricka får han stanna hemma. 

mår inget vidare alls. e så jävla arg ned för mins söner har fått idiot julklappar av sin pappa med släkt...

hur går det för er andra idag?? 

Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-25 14:22:42 följande:
    ååå fan va trist...bruka han dricka annars el...
    .vet att hans familj dricker rätt så mycket sa du igår!
    men han var väl ok med spriten.
    kram på dig...julen har en tendes att få en å må kass......tror att det bara är på tv o filmer där det är lyckliga Jul

Hjärta 
    några folköl på helgen kanske.. 
    han har lärt sej att jag häller ut o det skulle va så att dricker nått starkare

tack! ja julen e ju gemenskapens högtid 
Svar på tråden Är helt ensam till Julafton