• scrapparlotta

tips på appar till barn, ipad....?

Vi gav våra tjejer en ipad som dom ska få ihop. Nu vill jag ha massa tips om appar. Både spel appar, men också omdet finns andra appar som dom kanha nytta och nöje av. Dom är 6 och 8 år.

Helst gratis spel, men dom får kosta lite med. Men inga jättedyra.

Sen en fråga till, den är på 16 gb, får man plats med nån film i den?

• Svar på tråden tips på appar till barn, ipad....?
  • Vinterankan

Har precis använt pappasappar som det tipsas om ovan för att hitta bra grejer till min dotter. Många saker där kostar men det dyraste är typ 20 kr.

• Mumu

Pappasappar är fantastiskt! Men jag vill också tipsa om att gilla sidan Appfredag på Facebook, det är en sida som drivs av pappasappar och där får man ofta tips om betalappar som är tillfälligt gratis. Så många av apparna som kostar lite kan man få gratis om man är lite alert.

• scrapparlotta
    Pippi Långstrump skrev 2012-12-25 12:53:46 följande:
    Exempelvis idag är kalle kunskap gratis - ord pris 22 kr.
    Tack för tipset.....den har vi nu laddat hem :)

Nån som vet det där med filmer.....kan vi ha filmer på den när minnet inte är så stort? 
  • scrapparlotta

Puffar lite till.....

Vill veta vilken musikspelare som är bra, som dom kan lyssa musik på. Och även filmer, om dom vill se på det...vilken app ska jag då ladda ner? Tänkte att jag skulle föra över film och musik från min dator till ipaden som dom kan lyssa och se på....

Och även om det finns nåt roligt fotoprogram som dom kan redigera foton på....som passar barn. Kan tänka mig att dom kan tycka det är roligt att sätta dit roliga saker på kort...

Går det att på nåt sätt få till mappar på ipaden som man lättare kan hitta dom olika apparna? Som en app till spel tex, och jag har blivit lovad att få ladda ner några receptappar. Och då vore det bra om jag kunde ha en egen mapp med mina receptappar i. Förstår ni hur jag menar?

• Mumu

Mappar får du helt enkelt genom att dra in en app i en annan. Håll in en app en stund så börjar alla appar som är flyttbara att skaka. Sen kan du dra en app till en annan för att lägga dem i samma mapp. Och då kan du också döpa mappen.

• scrapparlotta
    Mumu skrev 2012-12-26 19:07:54 följande:
    Mappar får du helt enkelt genom att dra in en app i en annan. Håll in en app en stund så börjar alla appar som är flyttbara att skaka. Sen kan du dra en app till en annan för att lägga dem i samma mapp. Och då kan du också döpa mappen.

Men hur får jag den första mappen?
Svar på tråden tips på appar till barn, ipad....?