• Jennie med ie

Jag hatar julklappsspelet

Jag känner som såhär att julklappsspelet inom familjen så att säga _ i stället för_ det mer personliga givandet är bara en bra idé om alla känner att det känns bra. I detta fallet var det inte så och jag förstår TS som gllar att ge mer personligt riktade saker och hade också tyckt att "secret Santa"-varianten (man drar ett namn och köper/ger nåt till just denne) varit en bättre lösning under de förutsättningarna.

Julklappspelet spelar vi som en kul grej med kompisar och liknande, det är personer vi ö h a inte köpt julklappar till annars och där är själva spelet viktigare än innehållet.

• Jennie med ie
    Fröken Söt skrev 2012-12-25 16:21:56 följande:
    Sedan blir jag lika ledsen varje år när alla vuxna går omkring och säger att det är barnens högtid. Jag tycker att den är till för alla som vill umgås och mysa, det försvinner inte per automatik bara för att man fyller myndig. Eller är det då torrbollen slår till?

Nej torrbollen slår till när man själv får barn och ska vara julaftons-PK...

Jajavet jag generaliserar och överdriver men nåt ligger det i det.

För min del är julklappsspelet också en kul grej liksom, och inte en ersättning för "vanligt" julkappsgivande. Jag skulle t ex inte vilja spela ett 50-kronorsjulkappsspel med famljen istället för att ge mina föräldrar den lilla vardagsguldkanten de av nån anledning inte ger sig själva men uppskattar mycket t ex...
Svar på tråden Jag hatar julklappsspelet