Jag hatar julklappsspelet
Håller med dig, ts, försök påverka dem till att innan jul lotta om att ge en julklapp till en person som är med på julafton. Alla får en julklapp, men det blir en personlig sak till den man fått på sin lott!
Håller med dig, ts, försök påverka dem till att innan jul lotta om att ge en julklapp till en person som är med på julafton. Alla får en julklapp, men det blir en personlig sak till den man fått på sin lott!
vi har faktiskt en lyxvariant på julklappsspelet. Alla får en siffra före spelet och som redan står på paketen. tärningen avgör vem som får vilket paket.
vi har sagt att julklappen ska ligga i 500-kronors klassen, kunna passa båda könen och får inte vara något man kan äta och får inte vara kontanter. i övrigt får vi välja fritt.
alla under 20 år får vanlig paketutdelning. det här spelet är för oss vuxna.
I år fick jag en spa-upplevelse. ett paket med massage, bad och avkoppling.
Det blir helt enkelt vad man gör det till är min åsikt i frågan.
Jag älskar julklappsspelet och brukar spela det med mina vänner varje jul. Det är ju själva spelandet som är kul och sen om man får en julgranskula eller chokladkaka spelar mindre roll! Får man något tråkigt så kan man ju alltid skänka det till en loppis så att någon annan får nytta av grejen!
Vi gjorde så att vi drog en person var så vi vuxna behövde bara köpa en julklapp var. Det var min idé och alla tyckte det var superbra, för då kan man köpa en lite dyrare och mer genomtänkt present. Föreslå det inför nästa år ts?