kan en person som är medial ha fel ?
Momat skrev 2012-12-25 15:49:51 följande:
Klart att de kan ha fel. Jag skulle till och med säga att de oftast har fel. Jag tror inte på att det finns en människa i hela världen som är "rätt" och alla andra är fel. Det finns ingen perfekt partner och inget perfekt förhållande.
Man måste också skilja på passion/förälskelse och sann kärlek. Den sanna kärleken är ju just så som du beskriver att du har det med din nuvarande man. Man är själsfränder, man känner sig hemma, man hör ihop och kan egentligen inte tänka sig hur livet skulle vara utan honom.
Som jag ser det utifrån det du berättar i TS, så är din nuvarande man rätt för dig eftersom du mår bra av honom. Så enkelt är det. Det finns inga regler för hur en känsla ska kännas för att vara "äkta". Att känna värme när du tänker på din man, är att känna kärlek. Våga lita på dig själv och dina känslor.
Gör inte saker komplicerade genom att fundera så mycket kring rätt och fel eller vad som är "meningen".
Slappna av, lita på dina känslor och njut av att ha en partner som du älskar, kommer överens med och litar på. Det är inte alla som är så lyckligt lottade!