Selfish Geene skrev 2013-01-23 17:26:03 följande:
än en gång: jag föddes som människa, det finns inget jag kan göra som skulle göra mig till en sämre människa (utom att dö, en förmultnad människa är knappast att betrakta som människa längre)
Däremot finns det saker som kan göra mig till en bättre eller sämre medmänniska/läkare/bilmekaniker/medium/partner.
Om jag inte kan laga bilar är jag inte en bilmekaniker, lyckas jag laga 50% av bilarna skulle jag säga att jag är en medioker bilmekaniker.
men om jag skulle lyckas laga 100% av bilarna, på rekordtid och med förbundna ögon, då är jag en exeptionell bilmekare!
Samma resonemang kan appliceras på min roll som kompis eller partner, jag kan vara en super-kompis eller en medioker kompis (eller inte en kompis öht om jag inte uppfyller några av kriterierna för hur en kompis ska vara)
Det är samma med ett medium, dåliga medium är sämre på att förutspå framtiden/hitta borttappade saker/prata med andar än bra medium och medium som inte gör någotdera bättre än gemene man under kontrollerade former är inget medium, det är bara en helt vanlig person med hybris
Jisses! Har du en religös bakgrund? Du predikar så förbannat.