Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

kan en person som är medial ha fel ?

anna8878 skrev 2013-01-04 00:36:56 följande:
    Man är mänsklig. Det blir fel ibland. Och det gör en inte till en sämre medial person.
    Ett medium som har fel ibland måste väl anses vara ett sämre medium än medium som aldrig har fel?

Hur ofta får ett medium ha fel innan hen inte längre kan betraktas som "medial"? 
  • Selfish Geene
    anna8878 skrev 2013-01-12 22:11:52 följande:

Är du en sämre människa för att du har fel ibland? Vilken dum fråga du ställer! Fråga sånt som är vettigt.
    ett sämre medium!
    Vem har pratat om att vara en "sämre människa"?? 
  • Selfish Geene
    anna8878 skrev 2013-01-14 03:45:08 följande:
    Jag är läskunnig. Jag vet precis vad du skrev. Därför har jag en lika dum fråga till dig: Är du en sämre människa för att du gör fel? Är inte ett medium en människa? Eller vad tycker du att dom är? Gudar?
    En läkare är också en människa, men en läkare som feldiagnostiserar sina patienter är en sämre läkare än d3n som ställer korrekta diagnoser.

En bilmekaniker som inte kan laga bilar är en sämre bilmekaniker än den som kan laga bilar, trots att bpda är människor  i exakt lika stor grad

etc etc

Menar du att du inte förstår det här?? 
  • Selfish Geene

jag påstår även att en läkare som under ett test ställer fel diagnos lika ofta som gemene man skulle ha gjort inte borde få kalla sig för läkare öht!
    Detsamma gäller för medium, är man inte bättre på att förutspå framtiden/prata med döda än de flesta under ett kontrollerat test borde man sluta utge sig för att vara medial 

Ett medium som inte ser till att få sin förmåga testad under kontrollerade former borde dessutom fråga sig om hen försöker lura både sig själv och sina "kunder" 

• Selfish Geene
    anna8878 skrev 2013-01-22 23:58:23 följande:
    Du har ju tunnelseende. Folk som jobbar inom vården har alal haft fel någon gång. Annars kan man inte lära sig och då blir man egotrippad och tror att man vet bäst och att andra är sämre. Och som jag förstår så är du en människa. Har du aldrig gjort fel? Är du då en sämre människa om du har gjort fel? Och ett medium behöver inte vara ett yrke.
    än en gång: jag föddes som människa, det finns inget jag kan göra som skulle göra mig till en sämre människa (utom att dö, en förmultnad människa är knappast att betrakta som människa längre)

Däremot finns det saker som kan göra mig till en bättre eller sämre medmänniska/läkare/bilmekaniker/medium/partner.
    Om jag inte kan laga bilar är jag inte en bilmekaniker, lyckas jag laga 50% av bilarna skulle jag säga att jag är en medioker bilmekaniker.
    men om jag skulle lyckas laga 100% av bilarna, på rekordtid och med förbundna ögon, då är jag en exeptionell bilmekare!

Samma resonemang kan appliceras på min roll som kompis eller partner, jag kan vara en super-kompis eller en medioker kompis (eller inte en kompis öht om jag inte uppfyller några av kriterierna för hur en kompis ska vara)

Det är samma med ett medium, dåliga medium är sämre på att förutspå framtiden/hitta borttappade saker/prata med andar än bra medium och medium som inte gör någotdera bättre än gemene man under kontrollerade former är inget medium, det är bara en helt vanlig person med hybris

• Selfish Geene
    anna8878 skrev 2013-01-23 23:59:13 följande:
    Jisses! Har du en religös bakgrund? Du predikar så förbannat.
    jag försöker bara förklara så att du förstår skillnaden mellan att vara en bra människa och att vara bra på en uppgift, ett medium utför en uppgift (eller förväntas iaf göra det

Hur talangfull hon är på uppgiften har ingen betydelse för hur bra hon är som människa, en person kan vara en riktigt usel fotbollsspelare utan att för den delen vara en sämre människa än Zlatan, men om hon aldrig träffar bollen är hon inte en god fotbollsspelare.
    Hon kan förståss säga att hon spelar fotboll och gör det bra, men om hon under kontrollerade former inte gör det bättre än vilken mellanstadieelev som helst finns inga bra skäl att värva henne till landslaget, eller hur? 

• Selfish Geene
    anna8878 skrev 2013-02-02 22:50:34 följande:
    Ja, jag fattar då jag är läskunnig. Men har du aldrig hört talas om den mänskliga faktorn? Eftersom det låter som du inte är medial så kanske du inte borde diskutera något du inte har kunskap om.
    Den mänskliga faktorn beskriver människors begränsningar, ju högre kompetens desto mindre är risken att den mänskliga faktorn orsakar oönskade resultat.

Vad vet du om min medialitet, jag har inte skrivit ett ord om att jag är eller inte är medial 

• Selfish Geene
    anna8878 skrev 2013-02-06 21:48:02 följande:

Är man inte trött så blir man. På denna tråden tar man för givet saker och ting. Åsikterna är starka och ingen kan ens fråga min källa ang. vad jag skriver. Bara hälla ut sig massa åsikter. Jag ödslar inte mer tid på detta då folk är anti. Det kan dom hålla på själva med. Jag vill inte vara med.

har du ens gjort ett påstående som motiverar en källhänsvisning? 
    Jag tycker att du mest ursäktar misslyckade medium och hävdar att de minsann är lika bra människor ändå (fast ingen har hävdat motsatsen)

Eller menar du att du har en källa som styrker att medialitet existerar i verkligheten??
    Isf skulle jag (och resten av världen) mer än gärna ta del av den! 
Svar på tråden kan en person som är medial ha fel ?