kan en person som är medial ha fel ?
anna8878 skrev 2013-02-02 22:50:34 följande:
Ja, jag fattar då jag är läskunnig. Men har du aldrig hört talas om den mänskliga faktorn? Eftersom det låter som du inte är medial så kanske du inte borde diskutera något du inte har kunskap om.Det är ingen som skriver att det inte är okej att ha fel, eller att man inte kan vara duktig på något även om man ibland har fel. Du har helt rätt i att det är naturligt och mänskligt att göra misstag.
Men med det sagt torde det vara trivialt att, som SG gör, påpeka att det (vad man än sysslar med) rimligen är eftersträvansvärt att göra så få misstag som möjligt, och att den som gör många misstag är sämre än den som gör få. Ligger inte detta i själva definitionen av bättre och sämre?
Man kan givetvis tänka sig att man tar fler aspekter i beaktande när man avgör huruvida någon är bra eller inte; en bilmekaniker bör väl vara bra på att hitta felet, komma på hur man åtgärdar det på bästa sätt, är noggrann och så vidare. För ett medium kan jag dock inte komma på någon bedömningsaspekt som är i närheten av så viktig som att man har rätt i sina spådomar. När man läser trådar när de tipsar om bra medium är det alltid denna aspekt som avses.
Så vad är det egentligen du invänder mot? Håller du inte med om att ett medium är bättre ju mer rätt hen har? Eller är alla lika bra?