• 060810

Skolios

Jag har själv scolios och har det i mitten av ryggen ca.
    Inte så kraftig som din son tror jag då jag aldrig behandlats för den.

Men jag har ont i ryggen 365 dagar om året.. :/
    Klagar han mycket på värk i ryggen?

Hoppas ni får bra hjälp! Själv önskar jag att jag fått någon hjälp, men jag blev bara kallad till en läkare och sen hände inget mer. Var för 15 år sen så minns inte så mycket vad som hände, men det var bara 1 läkarbesök och sen inget mer. 

• 060810
    Sara35 skrev 2012-12-25 21:25:56 följande:
    Vad jobbigt det låter att du har ont varje dag. Min son har bara ont ibland, men för det mesta känner han inget alls. Har du aldrig blivit riktigt undersökt och fått reda på hur många grader din scolios är på, eller fått hjälp med någon annan behandling? Jag tycker det känns skönt att vi snart ska få hjälp utav en ortoped. Väntar på kallelse dit. Om vi får hjälp nu när han är så ung så kanske han förhoppningsvis slipper att få så mycket problem när han är äldre.
    Jag har aldrig gått till någon läkare sedan det besöket för min rygg.
    Jag har liksom levt med det och det har varit att "ont i ryggen får man av scolios" mer än så var det inte liksom. Det var något jag fick lära mig att leva med helt enkelt.

Jag vet inte hur stor chansen är att få det bra nu när jag är 28 år, men om man kan få hjälp så ska jag helt klart gå till en läkare. Det påverkar mig ju varje dag och smärtan är hemsk ibland. Känns ibland som när man har ryggskott.. :( men normalt är det en molande värk jag har och det går att leva med men inget roligt att ha ont varje dag.

Så glad om din son kan slippa värken och få en bra behandling. 
  • 060810
    Sara35 skrev 2012-12-26 16:19:32 följande:
    Ja, svaren här har gjort att jag känner mej uppmuntrad. Tar vi inte tag i detta nu så riskerar det ju att bli värre. Hoppas att du kan få hjälp med din värk så du slipper att gå omkring och ha ont...
    ska försökta ta tag i det. Är så mkt runt om med barnen att jag inte hinner med mig själv.
Svar på tråden Skolios