• Vieria

Skolios

Har själv skolios som bildats pga att ett ben är kortare, och det tips jag kan ge är att börja med att lägga i ett inlägg i pojkens sko på det benet han är kortast(de finns att köpa billiga på vilken skoaffär som helst i princip! detta kan förhindra att han vrids ytterligare när han växer eftersom ryggen "kompenserar" för benens ojämhet.
       Sedan skulle jag också gen honom en träningsrutin av rygg och mage, behöver inte innefatta ngt stort utan räcker med 25 situps/dag och 25 rygglyft.
       Detta var vad jag själv gjorde när jag fick reda på min skolios och märker stor skillnad på när jag tränar överkroppen eller inte. Smiter jag från min träningsrutin i ngn vecka kan jag få ont varje dag men gör jag rutinen iaf 3-4 dagar i veckan får jag knappt ont alls. 
       Jag får också lättare omt om jag sitter stilla för länge, långa bilturer, flyg, teater etc, och det är då bra om jag har ngt som jag kan lägga bakom ryggen (en jacka, filt, kudde etc)
     Sedan kan jag bara ge råd från mitt perspektiv men försök göra så mkt som möjligt för att stärka hans rygg, man har fördel av det senare i livet! 
    hoppas allt går bra för er! :) 

Svar på tråden Skolios