cloudberry79 skrev 2013-01-11 23:54:08 följande:
Jag har ätit tre penicillinsorter under amningsperioden, i princip alla sorter är godkända för amning, så där hade din BM fel... Och influensa beror ju på virus, så hon var ju verkligen ute och cyklade där

MIn man gör allt utom ammar, så han sätter nog mer tid på aktiv babyvård än vad jag gör, så han känner sig inte utanför så vitt jag vet. Närhet kan man få genom annat än mat! Enda platsen jag inte "slänger upp brösten" på är utomhus, för dotterns skull. Lite för kallt att äta ute på vintern.. INte för att jag slänger upp brösten, jag öppnar en liten amningslucka bara och ingen ser min tutte förutom bebin

nej hon var inte ute och cyklade ändå för hon måste då ha menat penecillin gällande mig eftersom det kommit fram genom prover under min graviditet att min kropp bildar ett visst äggviteämne som gör mig resistent mot de vanligaste antibiotika så jag måste ha mycket starkare sorter om jag blir sjuk så blir jag sjuk och behöver penecillin så får jag absolut INTE amma. då gäller det att pumpa ut så mycket som möjligt innan man börjar med sin antibiotika-kur. hur som helst kommer jag ha nytta av en pump känner jag så lika bra att ha en så man slipper åka och panik-köpa en efter barnet är fött.