manuell bröstpump, MAM,Philips Avent eller annan??
Vill bara flika in, har dock inte läst alla inlägg så det kanske redan är någon som skrivit detta, att bara för att man pumpar behöver man inte ge på flaska. Det finns nått som kallas amningskopp och den går jättebra att använda, lite trixigt innan man får in tekniken men när man fått det går det kanon. Jag använde det med dottern de första dygnen innan hon fick in tekniken att suga ordentligt (hon var ofta för ivrig när hon skulle äta så hon kom inte till ro, att he henne lite på kopp innan man la till henne var kanon). De säger att en kopp inte gör barnet sk sugförvirrat utan det påminner om amningen ( på nått sätt jag inte kan förklara, antar det är för att barnet måste sutta i sig mjölken). Läste någon som skrev att man absolut INTE ska lämna sitt barn om man helammar, vilket skit snack säger jag. Jag tycker inte det är mer än rätt att släppa in pappan och dela på ansvaret någongång om man känner att man liksom vill ha en stund för sig själv utan att behöva oroa sig om att hon/han är hungrig..