• Äldre 25 Dec 22:29
    21446 visningar
    19 svar
    19
    21446

    Vad ingår i all inclusive?

    Sitter och kollar sommarresor och jämför Fritidsresor och Ving. Mitt bekymmer är att det på Fritidsresors sida inte går att utläsa vad som ingår när man bokar All inclusive. Är det någon som hittat denna information på deras hemsida? Ving har mer utförlig bekrivning.

  • Svar på tråden Vad ingår i all inclusive?
  • Äldre 25 Dec 22:33
    #1
  • Äldre 25 Dec 22:40
    #2

    All

  • Aimee6­8
    Äldre 25 Dec 22:41
    #3

    Det kan skilja från hotell till hotell. Men oftast ingår frukost,lunch,middag, snacks under dagen ibland i poolbarer.
    Då kan man käka typ pommes, hamburgare,sandwich. Dryck som läsk,kaffe,alkoholdrycker som oftast är lokala.
    Det kan skilja mkt på tex 3 och 4 stjärnigt. Ibland kan det kosta xttra för vissa sorter som tex bailys och "riktig whiskey" men ibland ingår även det.
    Det som är gott med just poolbarer som serverar snacks och lunch är att man inte alltid behöver byta om för att äta. Man kan bara dra en strandklänning på sig när man är mitt i solandetSolig

     

  • Äldre 25 Dec 22:45
    #4

    Det skiljer från hotell till hotell, men det är vanligt att mat/dryck mellan 00-07 inte ingår, glass brukar man också få betala för. Ibland är det bara inhemska drycker som ingår.

  • Äldre 25 Dec 22:55
    #5

    Tack så mycket allesammans. Jag läste lite, men det är synd att det inte står under respektive hotell vad som ingår. Man vill ju veta vad man betalar för och det kan ju skilja en del.

  • Stella Polari­s
    Äldre 26 Dec 08:40
    #6

    Vi har bokat resa med Fritidsresor, all inclusive. Om man läser infon om hotellet, under "all inclusive" så står det vad som ingår och vilka tider det serveras. Vart vill ni åka?

  • Stella Polari­s
    Äldre 26 Dec 08:46
    #7

    Tittade på fler hotell än vårat och på alla All inclusive-hotell står det vad som ingår. Vad och vilka tider. Under infon om respektive hotell. Du kan få klicka på "all inclusive" så kommer mer text upp.

  • Äldre 26 Dec 12:28
    #8

    I allmänhet ingår dåligt lagad mat som ligger i en buffé med halvdan kyl och värmefunktion. Vin som är sämre än Black Tower och svaga drinkar gjord på hembränt... ;)

    Finns så klart undantag, framförallt på arabhalvön.

  • Aimee6­8
    Äldre 26 Dec 16:39
    #9
    pellepelle skrev 2012-12-26 12:28:43 följande:
    I allmänhet ingår dåligt lagad mat som ligger i en buffé med halvdan kyl och värmefunktion. Vin som är sämre än Black Tower och svaga drinkar gjord på hembränt... ;)

    Finns så klart undantag, framförallt på arabhalvön.

    Nja, det kan jag inte hålla med om. Möjligen om man väljer 2 och 3 stjärnigt men vi har varit på många all inclusive ställen, dock minst 4 stjärniga och det brukar vara bra mat överlag. Tex på Fuerteventura har vi haft grym mat på de ställen vi varit!
  • Äldre 26 Dec 19:36
    #10

    [quote=68082967][quote-nick]Aimee68 skrev 2012-12-26 16:39:37 följande:[/quote-nick]Nja, det kan jag inte hålla med om. Möjligen om man väljer 2 och 3 stjärnigt men vi har varit på många all inclusive ställen, dock minst 4 stjärniga och det brukar vara bra mat överlag. Tex på Fuerteventura har vi haft grym mat på de ställen vi varit![/

    Nu var det skrivet lite grand på skämt, men jag har bott på två fyrstjärniga AI-hotell och ätit på ytterligare tre. Tre av dessa just på Fuerteventura faktiskt, det fjärde ett spansk hotell i mellanamerika ich det femte på Mallorca (3-stjärnigt och i det närmaste oätbart...). Samtliga i jobbet, har och kommer aldrig boka ett AI för privat semester.

    Mina erfarenheter är att man får bra kvantitet på mat och dryck och genomusel kvalitet. Jag förstår bekvämligheten med det men det väger inte upp... (ja, jag har små barn)

    Jag har dock hört av kollegor att skillnaden är enorm mellan Spanien/Turkiet/Egypten osv jämfört med T.ex UAE.

    Och nej, jag är inte kräsen eller fin i kanten med mat. Äter på t.ex McDonalds och enkla pizzerior utan att blinka här hemma- och tycker det är gott oftast. Men för mig är maten en enormt stor del av resandet att jag inte vill slösa bort måltiderna på en sjabbig internationell buffé.

    Men alla får äta vad de vill, det var som sagt menat som ett litet skämt :)

  • Äldre 26 Dec 20:18
    #11
    Stella Polaris skrev 2012-12-26 08:46:59 följande:
    Tittade på fler hotell än vårat och på alla All inclusive-hotell står det vad som ingår. Vad och vilka tider. Under infon om respektive hotell. Du kan få klicka på "all inclusive" så kommer mer text upp.

    Jag ska prova igen då så får jag se om det funkar. Konstigt jag tycker jag klickat på allt, men ska försöka igen Glad.
  • Äldre 26 Dec 20:30
    #12
    Stella Polaris skrev 2012-12-26 08:40:06 följande:
    Vi har bokat resa med Fritidsresor, all inclusive. Om man läser infon om hotellet, under "all inclusive" så står det vad som ingår och vilka tider det serveras. Vart vill ni åka?

    Konstigt. Det funkar verkligen inte. Jag hittar ingenstans där man kan klicka på "All inclusive" å det kommer upp mer info. Jag kollar på flera hotell på Rhodos.
  • Äldre 26 Dec 20:35
    #13

    Under mer info om hotellet, så brukar det alltid stå vad som ingår i All inclusive, alltså på samma sida som när du trycker på ett hotellnamn.

  • Äldre 26 Dec 20:40
    #14

    Håller med om att kvalitén kan variera kraftigt på all inclusive ! Men ett tips är ett all inclusive SPAhotell i Alanya, Turkiet med Fritidsresor.. Mkt fin mat!:)

  • Äldre 26 Dec 20:48
    #15

    På vissa hotell står det: Läs mer om hotellet (blå klickbar text), på andra står det direkt när man klickar in på hotellet www.fritidsresor.se/resa/grekland/rhodos/faliraki/hotell-sun-palace/

  • Äldre 26 Dec 21:04
    #16

    Tack så mycket. Nu fick jag upp helt annan info om hotellen. Det stod mycket bättre när man gick den vägen. Hittills har jag gått via bokningen och då har det inte alls kommit upp samma information. Men här stod det jättebra beskivet vad som ingår när man bokar all inclusive.

  • Äldre 26 Dec 21:07
    #17
    glassen skrev 2012-12-26 21:04:55 följande:
    Tack så mycket. Nu fick jag upp helt annan info om hotellen. Det stod mycket bättre när man gick den vägen. Hittills har jag gått via bokningen och då har det inte alls kommit upp samma information. Men här stod det jättebra beskivet vad som ingår när man bokar all inclusive.

    Vad bra att det löste sig. Hoppas du hittar något som passar din familj.
  • Stella Polari­s
    Äldre 27 Dec 09:47
    #18
    glassen skrev 2012-12-26 21:04:55 följande:
    Tack så mycket. Nu fick jag upp helt annan info om hotellen. Det stod mycket bättre när man gick den vägen. Hittills har jag gått via bokningen och då har det inte alls kommit upp samma information. Men här stod det jättebra beskivet vad som ingår när man bokar all inclusive.

    Bra att du hittade! Ha en bra resa!
  • Äldre 27 Dec 09:58
    #19

    Var på Gran Canaria i januari o då var det Al. Ångrar att vi la så mycket pengar på det. Kunde ätit sååå mycket godare odåbetalat en 10del. Håller med om kvantitet men ingen kvalitet.

Svar på tråden Vad ingår i all inclusive?