• Anonym (Suppsupp)

Jag har en antisocial/narcissistisk personlighetsstörning, fråga vad du vill...

Ja. Utbrodering överflödig. Kvinna, ca 25.

• Svar på tråden Jag har en antisocial/narcissistisk personlighetsstörning, fråga vad du vill...
  • Anonym (Suppsupp)
    Anonym (Knastjejen) skrev 2012-12-26 23:46:57 följande:
    Jag har som ett inre krig med mig själv mellan personen jag är och den som jag "borde" vara. Även om jag älskar mig själv och alla mina egenheter så hatar jag att jag inte är som alla andra, eftersom det vore så mycket lättare. Jag går i perioder där jag bara är mig vanliga knäppa jag för att senare vara "normal"... Livet är lite lättare då som sagt.
    Så är inte jag. Jag älskar mig själv. Fullkomligt.
    power skrev 2012-12-26 23:36:26 följande:
    Verkar bara som rent larv det här.
    Jag tycker alltid andra är rent larv rent allmänt. FL är dessutom som ett vattenhål för dumma fruntimmer liksom. Klart det mesta är larv då. Kvinnor är som barn, de älskar att få låtsas vara konstiga och speciella så folk ska lägga märke till dem.

• Anonym (Suppsupp)
    Anonym (kall) skrev 2012-12-26 23:27:40 följande:
    Jag vet inte om du kan svara på det här TS - men jag undrar vad det är som skiljer en manipulativ och känslokall människa ifrån en psykopat ? 

Att vara manipulativ och känslokall är ju drag som många "friska" människor kan ha, eller som individer kan utveckla av en eller annan anledning. 

Jag undrar i vad själva "sjukheten" sitter, så att säga ... När är man frisk & manipulativ/känslokall, och när är man "sjuk" och manipulativ/känslokall ... hahaha .. 

Jag själv upplever mig själv som någon som lär sig läsa människor snabbt och vet vilka punkter som ska tryckas på/vad som bör göras för att ställa in mig hos personen. Jag är dock säkerligen inte psykopat (har gjort utredning) - utan antagligen bara jävligt bra på retorik, att läsa människor/ligga steget före och att veta hur jag ska få någon att gilla mig, som sagt.
    Dock har jag asperger .. kanske förklarar något.          
    Ingen aning. Aldrig reflekterat över saken. Man är dock inte sjuk. Bara störd. Nåväl.
  • Anonym (Suppsupp)

När blev den här tråden någon sorts biktbås för folk som anser sig vara "sjuka och manipulativa"? Ni är väl typiska kvinnor och skithögar bara, inte mer med det. Schas nu.

• Anonym (Sån)
    Anonym (Suppsupp) skrev 2012-12-27 01:22:15 följande:
    När blev den här tråden någon sorts biktbås för folk som anser sig vara "sjuka och manipulativa"? Ni är väl typiska kvinnor och skithögar bara, inte mer med det. Schas nu.

Jag är man och älskar att manipulera in er kvinnor i hörn där ni vrider er under min hårda kontroll, vad är det för fel med det? Jag använder det jag har för att få er att lyssna och så småningom lyda. 
    När ni bikar er får jag ju bara mer att använda mig av, tyst nu. 
  • Anonym (kall)
    Anonym (Suppsupp) skrev 2012-12-27 01:22:15 följande:
    Att vara psykopat är väl ändå en kombination av att vara "typisk kvinna" och "skithög" Tungan ute 
    Men det kanske är mer acceptabelt att vara uppmärksamhetssökande om man har diagnos.   

• Lilia
    Anonym (kall) skrev 2012-12-26 23:27:40 följande:
    Jag vet inte om du kan svara på det här TS - men jag undrar vad det är som skiljer en manipulativ och känslokall människa ifrån en psykopat ? 

Att vara manipulativ och känslokall är ju drag som många "friska" människor kan ha, eller som individer kan utveckla av en eller annan anledning. 

Jag undrar i vad själva "sjukheten" sitter, så att säga ... När är man frisk & manipulativ/känslokall, och när är man "sjuk" och manipulativ/känslokall ... hahaha .. 

Jag själv upplever mig själv som någon som lär sig läsa människor snabbt och vet vilka punkter som ska tryckas på/vad som bör göras för att ställa in mig hos personen. Jag är dock säkerligen inte psykopat (har gjort utredning) - utan antagligen bara jävligt bra på retorik, att läsa människor/ligga steget före och att veta hur jag ska få någon att gilla mig, som sagt.

Dock har jag asperger .. kanske förklarar något.          

Antisocial personlighetsstörning och psykopat är samma sak. Antisocial personlighetsstörning är det korrekta ordet som vården använder.
  • Anonym (Sån)
    Anonym (kall) skrev 2012-12-27 02:16:32 följande:
    Att vara psykopat är väl ändå en kombination av att vara "typisk kvinna" och "skithög" Tungan ute 
    Men det kanske är mer acceptabelt att vara uppmärksamhetssökande om man har diagnos.   

Annars trodde jag psykopat var mer en mans-diagnos.
  • Anonym (också)
    Lilia skrev 2012-12-27 02:30:28 följande:

Antisocial personlighetsstörning och psykopat är samma sak. Antisocial personlighetsstörning är det korrekta ordet som vården använder.
    "Psykopat" är en lekmannaterm och inte synonymt med antisocial personlighetsstörning.
    Att vara känslokall och empatibefriad är inte att vara antisocial. Narcissister är överlag mer manipulativa än antisociala och de har i högre grad en överdrivet fin självbild, så TS diagnos är inte likadan som min, t ex. 
    Folk med antisocial personlighetsstörning är inte sjuka på något vis, det är inget som går att bota.
  • Anonym (också)
    Anonym (Knastjejen) skrev 2012-12-26 23:12:31 följande:

Jag har verkligen ingen aning om vad jag lider av men jag känner igen mig lite i det ni skriver.

Jag manipulerar gärna människor för att få som jag vill. Jag snappar fort upp människors svagheter och agerar efter dem.

Jag vinner alltid alla diskussioner och bråk, jag kan bli hur elak som helst mot den som tror att den har en chans. Jag får en kick av att vinna fighter, blir så otroligt upprymd som om jag verkligen vore hög.

Jag har svårt att känna empati, jag kan verkligen inte trösta någon som är ledsen för jag kan inte för mitt liv förstå varför personen ifråga är ledsen. Jag kan till och med börja skratta om någon gråter (har varit så ända sedan jag var liten). 

Jag anser att jag är smartare än andra rent socialt för jag vet hur det sociala spelet fungerar även om jag inte tycker om det. Jag är en fruktansvärt asocial människa, men ibland så väljer jag att gå in i en roll av den där perfekta människan som är otroligt socialt kompetent. 

Är jag gaaalen? :P

Ingen aning. Jag hade ingen insikt i hur jag var som person förrän jag blev dömd för vård inom rättspsyk efter en dom för våld mot tjänsteman och det var där jag fick mina  diagnoser. Så att du är såpass medveten om hur du agerar i olika situationer tyder i någon grad på mental hälsa. Schizofrena människor, t ex, ifrågasätter inte om de är sjuka, och ett säkert kort för att veta att man inte är schizofren är om man ifrågasätter om man är det eller inte. 
    Snarare låter det som att du försöker överkompensera för (undermedvetet) dålig självkänsla. Typ, "kan jag skada dom först så kan inte dom skada mig". Att skratta när det händer något tråkigt, som att någon gråter, är en försvarsmekanism. 
  • Anonym (Undrar)

Hur är relationen till ditt barn? Manipulerar du det också? Är du rädd att bli helt ensam när du blir äldre och får svårare att ha makt över människor?

Svar på tråden Jag har en antisocial/narcissistisk personlighetsstörning, fråga vad du vill...