Jag har en antisocial/narcissistisk personlighetsstörning, fråga vad du vill...
Ja. Utbrodering överflödig. Kvinna, ca 25.
Ja. Utbrodering överflödig. Kvinna, ca 25.
När blev den här tråden någon sorts biktbås för folk som anser sig vara "sjuka och manipulativa"? Ni är väl typiska kvinnor och skithögar bara, inte mer med det. Schas nu.
Jag har verkligen ingen aning om vad jag lider av men jag känner igen mig lite i det ni skriver.
Jag manipulerar gärna människor för att få som jag vill. Jag snappar fort upp människors svagheter och agerar efter dem.
Jag vinner alltid alla diskussioner och bråk, jag kan bli hur elak som helst mot den som tror att den har en chans. Jag får en kick av att vinna fighter, blir så otroligt upprymd som om jag verkligen vore hög.
Jag har svårt att känna empati, jag kan verkligen inte trösta någon som är ledsen för jag kan inte för mitt liv förstå varför personen ifråga är ledsen. Jag kan till och med börja skratta om någon gråter (har varit så ända sedan jag var liten).
Jag anser att jag är smartare än andra rent socialt för jag vet hur det sociala spelet fungerar även om jag inte tycker om det. Jag är en fruktansvärt asocial människa, men ibland så väljer jag att gå in i en roll av den där perfekta människan som är otroligt socialt kompetent.
Är jag gaaalen? :P
Hur är relationen till ditt barn? Manipulerar du det också? Är du rädd att bli helt ensam när du blir äldre och får svårare att ha makt över människor?