Min sambo är en energitjuv.
Ja, vad skall jag säga. Han tar knäcken på mig.
Han har så många förväntningar och krav på mig så jag har fan ingen livslust kvar. Jag tar hänsyn till honom i allt jag gör. Jag gör allt för att han inte skall ha något att gnälla över, men inget är bra nog.
Jag går med en ständig "oro" över skiten som jag kommer få ta, fast jag vet aldrig vad jag får ta skit för. Jag kommer inte ihåg när han gav mig någon positiv feedback senast. Även när jag gör bra saker så får jag bara negativa kommentarer om att jag borde gjort det innan, jag har gjort det på fel sätt eller jag har inte gjort det tillräckligt bra.
Han begränsar mig, han begränsar mitt barn då han även har börjat ställa krav på henne. Hon är tre år gammal och skall inte behöva gå runt och tänka på att göra allt rätt precis hela tiden, jag blir så ledsen och frustrerad så jag vet inte vart jag skall ta vägen. Jag är så rädd att hon skall känna samma press som mig, det är inte nyttigt.
Jag säger till honom rätt ofta att det inte är ok som han beter sig, men han menar bestämt att han inte förväntar något av mig alls. Jag vet dock att det blir jävligt taskig stämning om jag inte städar och gör mat tex.
Jag har försökt göra honom nöjd, men det är i stort sett omöjligt.
Jag har försökt trotsa honom för att markera att han inte bestämmer över mig, men då blir det bara bråk, han surar och ger mig dåligt samvete.
Han kör något jävla maktspel, och bryter ner mig sakta men säkert trots att jag kämpar emot. Jag har ingen energi kvar.
I går gjorde han en stor grej av att jag hade blött ner badrumsmattan när jag duschade, han fatta inte hur jag hade lyckats med det för han hade också duschat utan att den blev blöt - Men gud, det är vatten, häng upp den över natten och den är torr igen, det är ingen big deal.
För några timmar sedan råkade jag äta en macka, och då blev han rabiat och åkte iväg, för han tänkte minsann äta lunch, och nu kom inte jag behöva äta lunch på flera timmar så då fick han väl fixa det själv. Vet fortfarande inte vart han är, när han kommer hem eller om han förväntar sig någon middag senare i kväll.
Han tänker verkligen bara på sig själv och sätter sina behov framför alla andras.
Nu när jag läser detta så är det självklart att jag måste bort från honom, men jag råkar bära på hans barn också. Är i vecka 9, så jag kan ju fortfarande göra en abort, men det vill jag verkligen inte. Alternativen är alltså att behålla barnet och leva med honom eller lämna och göra en abort.
Vad fan skall jag göra? Skall jag satsa min egen lycka för att jag inte vill göra en abort, eller skall jag gå igenom helvetet bara för att bli fri? Jag har haft barnlängtan sedan jag födde min dotter och det här är min sista chans att få ett barn till, men är det värt det?
Någon som har varit i samma sits som mig?
PS: Nu har jag givetvis bara radat upp allt det dåliga, han har tonvis med bra egenskaper också. Vi har väldigt roligt ihop, vi har ett fantastiskt sexliv, han är en väldigt bra bonuspappa (förutom kraven då), och jag vet att han alltid kommer ställa upp för mig.