• Anonym

Min sambo är en energitjuv.

Jag har tyvärr inga råd då jag är i samma situation.
    Kan bara säga att jag vet hur du känner. {#emotions_dlg.flower} 

• Anonym

Jag förstår dig fullkomligt. Min man är exakt så där.

• Anonym

du ska inte döma honom efter hur han är när han är som bäst. I stort sett alla människor kan beskrivas som "världens underbaraste människa" så länge allt är bra. Det är när motgångar kommer och man ser hur människor agerar när det är jobbigt, som man märker hur de egentligen är. Så nej, din man är nog ingen väldigt bra människa...

• Anonym

Jag växte upp med en mamma som var som din sambo.
    Jag är över 50 idag och ärren sitter kvar än.
    Det hon lärde mig var att inget jag gjorde dög,
    Att allt jag var bra på var oviktigt.
    Och allt jag misslyckades med var fruktansvärt viktigt och dåligt av mig att inte klara av. 
    Jag visste aldrig från dag till dag vad som var rätt och fel, eftersom det skiftade beroende på hennes humör. 
    Allt hon sa var rätt och alla som gjorde på något annat sätt än henne hade fel och var dåliga människor.  
    Som du förstår gjorde det här mig till en osäker människa med noll självkänsla.
    Jag var övertygad om att jag var totalt misslyckad, det var ju vad hon lärt mig.
    Det gjorde att jag sökte mig till en man som behandlade mig ungefär likadant som hon gjort, för det var ju så jag förtjänade att bli behandlad, nu när jag var en sån oduglig människa. 
    Det tog mig femton år att finna styrkan att lämna honom.
    Vi fick två barn tillsammans, han har gjort illa dom, men tack vare att vi skiljde oss så har jag kunnat skydda dom och gett dom en motbild.  

Min mamma och mitt ex har också fina sidor, och dom menar inget illa, dom är bara svaga människor utan självinsikt, men det dom gör är illa, riktigt illa.
    Dom bryter ner och begränsar andra människor.
    Jag har varit både där du är och där din dotter är, låt honom inte få göra henne lika illa som min mamma gjorde mig. 
    Du är den som kan rädda din dotter och dig själv, bollen ligger hos dig. 
    Svik henne inte.                

Svar på tråden Min sambo är en energitjuv.