Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Solstrålarna

JAg ser ngt IRL men bilderna är så kassa..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    görabebis skrev 2013-02-07 19:16:27 följande:
    Ok, biverkningar eller mår du som vanligt när du äter prego?
    Åt du det när du fick ditt första barn också? 

MAssa biv. Mår ganska kasst av det. Får ont i brösten, illamående, viktuppgång och sömnstörningar av det. Jag åt det innan sonen ja. Blev överstimulerad ngn gång, det var inte kul alls, HAde egentligen tänkt att "tar det sig inte så struntar jag i det bla bla ingen mera pergo" men sen vill man så gärna och tiden är knapp (ålder) så sitter man där med piller igen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    floppan2008 skrev 2013-02-07 19:37:51 följande:
    Bävar inför nästa v. Orkar inte jaga ÄL orkar inte något. Orkar inte bli besviken igen Bim är 3/3 då är jag bortrest på weekend med min bästa kompis. Har lovat att inte testa innan eller under helgen. Hon vill att vi tar ett glas vin eller två när vi är borta. Innan bim är det ju ingen fara. Vill leva som vanligt och testa några dagar efter bim. Är det möjligt? Är det ego? Har ärligt talat tappat hoppet lite. Varför skulle det ta sig nu när det skitit sig 2 ggr innan

Nej det är inte ego. Fullt normalt. Ett enstaka glas vin skadar inte ett foster. Impnga länder (tec grekland) rek man ju folk att ta ett glas vin under graviditet. I Danmark "får" man dricka lite med.
    Jag drack inget under  grav med min son, men skålade i skumpa på ett bröllop (jag  var tärna) samt smakade ca 1-2msk vin vid ngt tillfälle. Han verkar helt normal ändå....  Ett eller ett par glas hade jag med tagit, men undvikit att dricka mig berusad.
  • MissKaos
    floppan2008 skrev 2013-02-07 19:37:51 följande:
    Bävar inför nästa v. Orkar inte jaga ÄL orkar inte något. Orkar inte bli besviken igen Bim är 3/3 då är jag bortrest på weekend med min bästa kompis. Har lovat att inte testa innan eller under helgen. Hon vill att vi tar ett glas vin eller två när vi är borta. Innan bim är det ju ingen fara. Vill leva som vanligt och testa några dagar efter bim. Är det möjligt? Är det ego? Har ärligt talat tappat hoppet lite. Varför skulle det ta sig nu när det skitit sig 2 ggr innan

Upp till ett år är normal produktionstid.
    (jag är likadeppig, försök fem...)
  • MissKaos
    floppan2008 skrev 2013-02-07 20:50:18 följande:
    Kommer inte bli berusad. Om inte mensjävulen kommer redan på lördag kväll vilket den brukar göra. Då blir det inte ett glas vin utan en flarra
    JAg röstar för en flarra om tanen kommer. En GOD en. Rött! Själv drack jag öl varje dag i thailand. Fast jag viste att det var BIM när vi kom hem. Man kan inte tänka så hela tiden. Sonen tog 15 månader på sig att bli till.
    babylängtan20 skrev 2013-02-07 20:51:04 följande:
    hej tjejer idag 10 dgr efter mitt första vul konstaterades MA fostret dog v 5+5 idag skulle jag varit v 9+2 :(  det gick inte denna gång heller .. Så nu sluter jag mig till denna tråden igen eftersom vi måste börja på nytt ännu en gång :( i helgen börjar jag mitt medicinska missfall med cytotec behandling då jag vet hur ont ett mf gör ser jag verkligen inte fram emot detta.. Hoppas cytotec hjälper min kropp ut med allt, komplikationsfritt så jag slipper akuten och en skrapning efter återbesöket .. Hoppas min äl och mens kommer igång direkt så vi kan börja så fort som möjligt 3e gången gilt sägs de ju , får hopppas de stämmer för oss ..
    Kram. Vad jobbigt

• MissKaos
    floppan2008 skrev 2013-02-07 21:01:10 följande:

Näe fy vad orättvist och jävligt märkte du något eller upptäcktes det via VUL. Jag fick svaga plus och kände mig verkligen gravid. Testen blev svagare och tillslut blanka och mensen kom på bim+5 störtflod det rann och rann ur mig samt ramlade ut massa klumpar i toan. Misstänker mf. Inget mot att få ma förståss men tråkigt ändå Hoppas du snart blir gravid igen.

Jag tror inte ens du behöver misstänka. Mitt mf förra sommaren var som ditt fast jag tror jag var ngn dag mer gången. Jag fick gräsligt ont i  fogen mittfram när det kom ut. Som foglossningssmärta ungefär. Kände du av det=
    ma är säkerligen värre. MYCKET värre.
  • MissKaos

Det kan man inte veta, sannolikt följer du vanligt antal dagar från mens y äl. Sex varannan dag?

Finns nu bilder på mina test i tråden

floppan2008 skrev 2013-02-07 21:55:07 följande:
    Måste fråga en grej. Om mensen är sen är ÄL sen då också? Om mensen varit som vanligt börjar min fertila period imorn. Stämmer bra då jag har ökade flytningar och mol i äggstockarna. ÄL skulle då varit på ons. Stämmer väldigt bra med tanke på hur det känns och hur flytningarna ökar och ser ut. Enl appen om man räknar min sena mens ska jag inte ha ÄL fören söndag om en vecka och 2 dagar. Kan ÄL infalla som den skulle trots sen mens. Känns verkligen som innan ÄL nu! Jag kommer ha sex var tredje dag nu ända tills nästa söndag för säkerhets skull. Kul om någon vet ifall ÄL måste bli sen vid sen mens eller inte.

• MissKaos

Det kan man inte veta, sannolikt följer du vanligt antal dagar från mens y äl. Sex varannan dag?

Finns nu bilder på mina test i tråden

floppan2008 skrev 2013-02-07 21:55:07 följande:
    Måste fråga en grej. Om mensen är sen är ÄL sen då också? Om mensen varit som vanligt börjar min fertila period imorn. Stämmer bra då jag har ökade flytningar och mol i äggstockarna. ÄL skulle då varit på ons. Stämmer väldigt bra med tanke på hur det känns och hur flytningarna ökar och ser ut. Enl appen om man räknar min sena mens ska jag inte ha ÄL fören söndag om en vecka och 2 dagar. Kan ÄL infalla som den skulle trots sen mens. Känns verkligen som innan ÄL nu! Jag kommer ha sex var tredje dag nu ända tills nästa söndag för säkerhets skull. Kul om någon vet ifall ÄL måste bli sen vid sen mens eller inte.

• MissKaos
    floppan2008 skrev 2013-02-08 16:53:37 följande:
    Idag får det bli mys med mannen. Har rikligt med ÄL flytningar och det moler i ryggen. Fattar ingenting. Mensen tog slut i söndags... Hela min cykel verkar vara i obalans. Jaja spelar ingen roll när jag har ÄL bara jag har det alls Är nog inte på G ännu men väldigt snart.

Varje dag, nej my good! Varannan räcker! Eller tom var tredje.
    Jag är på dag 6 idag. Slutat blöda nu, men det är precis.
    Nu är det bara att vänta igen.
    Nästa månad tror jag jag hoppar pergotimet. Känns inte helt kul att "skjuta prick" på slutet i december.
  • MissKaos

Nej, jag är på dag 8 i cykeln. Ska ÄL testafrom måndag

Svar på tråden Solstrålarna