• Pommac

Solstrålarna

CA5 skrev 2012-12-28 22:19:26 följande:
    Mm, kan jag också ha. Brukar även ha hugg i tjejmagen.. Men som sagt, går ju inte att lista ut en ev graviditet utifrån det eftersom det inte alltid känns. Att vänta känns som en evighet tycker jag.. Spec fram till nästa ÄL!

Haha usch, vad var det för film? Sånt kan man inte se! ;)  Jag har sett massa serier med bebisar i, bara mysiga sådana. Inte heller bra!! :P

Gör du det på morgonen är ju urinen koncentrerat eftersom du hållt dig hela natten, men gör du det någon gång under dagen är det bäst att hålla sig några timmar. 4 timmar tror jag är rekommenderat. Men ta det direkt på morgonen.. Lika bra.
    Filmen hette The women in black. Se inte den vet jag. ;)

Ska testa i morgon så fort jag vaknat. Slår vad om att jag får mens i natt bara för det! Det skulle inte förvåna mig! Det blir nämligen aldrig som man tänkt sig.   
  • Pommac
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-28 22:43:21 följande:
    Nu får du också svara. =) 
  • Pommac
    MissKaos skrev 2012-12-28 22:52:09 följande:
    Hålla sig: Njae, eg är det hur koncenterad din urin är som är viktigt. Om du ska kolla imorgon så drick inte så mkt under kvällen! Sen kan du kissa bäst du vill. Spelar ingen roll! Tänk att du häller salt i vatten. (saltet är nu HCG) ju mer vatten du häller i, desto mer utspädd blir koncentrationen. Du tar bort hälften av vätskan -hälften av saltet följer med och koncentrationen blir samma. Nu gör du istället så att du ÅNGAR AV vatten... NU blir det mer konscentrerat, eller hur? Detta motsvaras i kroppen av att du svettas och gör av med vätska i cellerna etc. Mao: Drick inte så mkt. Du ser att urinen blir koncentrerad påa tt den blir gul och doftar. Utspätt kiss är ljust och doftar inte. Dricker du tex en massa cola på kvällen kommer din urin vara utspädd på morgonen. Hinner du sen inte dricka på hela dagen så kommer den var betydligt mer koncentrerad på kvällen. Förståligt? (jag jobbar som sjuksyster. Vi tar en hel del urinprover. Typ massor..)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jo jag har hört detta tidigare. Har druckit massor med Loka. Dum som jag är. ;) men får se till att kissa ordentlig innan jag somnar. :) jag tror fortfarande att mensen kommer snart ändå.
  • Pommac

Tok negativt här! Dock var det väldigt utspätt. Ska se om jag kan testa igen lite senare. Vaknade av att jag var så kissnödig. Det kanske till och med är så att det är för tidigt att testa än. Är på ÄL+ 12 och på dag 31 i min cykel (har 29 dagar i vanliga fall) har haft 12 dagar i lutealfas de senaste gångerna. Så det kanske blir mens idag då.

• Pommac
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-29 11:11:50 följande:
    Godmorgon flickor vad ska hitta på idag ? 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥

Ja tro vad det blir av denna dag. Vill ha mens eller ett positivt test! Kan någon trolla fram det till mig? :) det är så jobbigt när tiden är så oviss.
  • Pommac

Börjar fundera på om jag inte hade någon ägglossning denna månad. Fast jag hade ju tydliga smärtor kring då jag trodde att jag hade ägglossning. Har smärtor nu också som liknar ägglossning. 

• Pommac
    3 barns mamma84 skrev 2012-12-29 20:32:20 följande:
    Låter som ni alla haft fullt upp hehe tråkigt med negativa tester man blir bara sååååååå arg Skrikandeshoppas snart så Misskaos.
    Låter ass mysigt Görabebis mysigt med Nyår firande nu idagHjärtakärlek detta. 
    Pommac knass detta men har du gjort Ägglossningstest ? 
    Jag har inga ägglossningstest.. Typsikt nog. Ingen mens i dag heller. Då går jag snart in i dag 32! Lång cykel detta blev då! Just nu vill jag bara att ett besked! Har ont i höfterna (lite då och då, speciellt när jag lägger mig ner i början). Kan det vara nåt annat fel? Hoppas på besked i morgon! 
  • Pommac

Testade nu på morgonen fortfarande negativt och ingen mens. Hmm...

• Pommac
    MissKaos skrev 2012-12-30 10:09:32 följande:
    Nej. Efter äl kan kroppen hormonelt inte vänta langre än ca 14-16dagar att blöda. Sa äl har antingen varit sen, eller uteblivitj
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag är bara på dag 13-14. Min temp är förhöjd så jag borde ha haft ägglossning. Men stress kan säker bidra med någon dag tror jag också. Men 3 dagar? Hum... Bara vänta lite till...
  • Pommac

CA5: jag har skottat massor med snö och varit på några långpromenader. Kanske det bidrar? Får vänta och se. Det vore ju bra att få veta i morgon i alla fall.

Svar på tråden Solstrålarna