• Pommac

Solstrålarna

Tenshi skrev 2013-01-01 13:51:07 följande:
    Testade igen för några timmar sedan, BIM+2. Lite onödigt kanske, men... Skäms

Det ser tyvärr(?) nästan precis ut som det gjorde i förrgår men "strecket" kom fram betydligt snabbare idag (det tog bara någon minut innan det visade sig den här gången). Dessutom fastnar det mycket bättre på bild nu, det här har jag inte trixat med på något sätt.

Det är svårt att veta. Ta ett digitalt så du får veta. =) 
  • Pommac
    Sanna890 skrev 2013-01-01 14:26:59 följande:
    Tänker inte nåt negativt om att få barn sent på året, vi vill så gärna ha en liten och h*n är välkommen när som helst :) både jag och min sambo är född sen på året och vi har aldrig lidit av det :) vi längtar så otroligt!

Har glömt att skriva att min älskade sambo friade till mig den 15 dec så i aug 2014 blir jag fru :)

Förövrigt har jag det lite märkligt med kroppen plötsligen, fick min mens på rätta dagen, blödde som vanligt. Nu några dagar senare fick jag småblödningar igen :s märkligt.

Hoppas ni alla hade det bra igår :)
    Nä det är absolut inget fel med det. Men alla har sina orsaker. 

Grattis!! Varför vänta ända till 2014 med att gifta er? =) 
  • Pommac
    floppan2008 skrev 2013-01-01 15:09:44 följande:

Nu syns det ju mkt tydligare! Grattis till graviditeten!
    Kommer hoppa över 2 mån för jag vill inte ha bebis i nov el dec. Hoppas så jag blir gravid i jan för att föda i början av oktober verkar helt perfekt! Dottern fick jag i april och 2008 var rekordvarm vår och sommar. Mkt jobbigt med en liten bebis därför satsar jag på höst alt jan feb.
  • Pommac
    Sanna890 skrev 2013-01-01 15:23:43 följande:

Nästa år hoppas vi på att vara gravida och få barn :) jag vill inte gifta mig gravid, nyförlöst lr på vintern :p så 2014 blir det bröllop :)
    Okej. Hoppas det blir så för din skull då. =)

Jag har alltid drömt om att vara en gravid brud. Jag fick dock inte det. Var på vårt sjunde försök när vi gifte oss. :( Trist när det inte blir som man tänkt...

• Pommac

Här är det inge bra... 

I natt vaknade jag av att jag hade världens värkar! Jag antar att det är så det känns när det sätter igång på riktigt (När man ska föda alltså). Jag hade så ont så jag mådde illa. Fick springa på toaletten medan jag skrek åt mannen att fixa två alvedon. Sedan satte jag mig på sängen och försökte andas. Jag hade så jäkla ont i ena låret och i sidan på magen. Värkar som kom och gick trots att det gjorde ont hela tiden. Till slut fick jag i mig alvedonen, sprang på toa igen och sedan började jag toksvettas. La mig i sängen igen och kände för att gråta. Dock kunde jag inte för jag hade sååå ONT! Efter 30 minuter började alvedonen värka och då avtog värkarna eftersom. GUD SÅ SKÖNT! Jag hann till och med tänka att jag aldrig skulle skaffa barn om man ska måsta må så här. Va en nära dödenupplevelse och då är inte jag den som är rädd för smärta annars. Hade det inte gått över hade vi måsta ringa ambulans. 

Nu måste jag höra av mig till Gyn i morgon. Bara det att jag hittar ingen i min lilla kommun. Googlat allt vad jag orkat. Mår fortfarande inte bra. Mår smått illa.

Min mens har inte kommit igång heller! Jäkla skit! Jag tänkte att den drar nog igång på riktigt nu efter nattens värkar men icke det. Jag har bara fått blod på papperet än sedan nyår. (Dock har det varit så här en gång förr också, tror det tog 3 dagar för mensen att komma igång då).

Så hoppet lever! 

Jag tänker inte heller visa någon bild på mig då jag vill vara anonym (Då folk jag känner kanske är inne här och glor). Haha! Vi har inte berättat att vi försöker. =) 

• Pommac
    MissKaos skrev 2013-01-02 17:18:23 följande:
    Cysta? Känns sådär när dom spricker. Kom det ut vatten ur dig? Jag har haft 4 st jättestora samtidigt en gång (överstimulering) En sprack efter ett VUL när gynekolgen kom åt den emd staven. JAg fick stanna bilen och stod och nästan kräktes på en parkering. Måste sett helt full och konstig ut. Kallsvettig, skakig..

Nä inge vatten vad jag märkte. Hmm... Kan det var så? Måste verkligen kolla upp det. Ska ringa i morgon och höra. Det var en fruktansvärd upplevelse. 
  • Pommac

Ja, okej. Jag går ringa och höra om de tycker att jag ska komma in eller inte. Vore ju jobbigt om man skulle få så här en gång till.

• Pommac

Hur mår alla sjuklingar i den här tråden? Har ni lyckas bli feberfria? Hoppas ni får vara friska i helgen. =)

Jag ringde runt som en tok igår för att få tag i någon barnmorska eller likande då jag hade så ont (mensvärk eller vad det nu var) natten mot den 2 jan. I alla fall så fick jag tag i rätt person idag och hon sa att jag kanske har haft ett tidigt missfall eller möjligen en cysta. Jag skulle avvakta i alla fall. Får åka in akut om jag får mer ont eller feber. 

• Pommac
    Soffan skrev 2013-01-04 17:57:19 följande:

Här är det sjukt. :/ Hoppas vi är friska nog nästa vecka, då ska det liggas!

Håller tummarna att du fortsätter få vara gravid!
    Jag tror inte jag är gravid tyvärr.. Har ju haft mens. Eller har än. Har dock inte haft lika mycket som jag brukar.. Men det kommer väl. Inte slut än. 

Usch vad trist. Kämpa vidare! Är det influensan som härjar tro?  
Svar på tråden Solstrålarna