• Pommac

Solstrålarna

3 barns mamma84 skrev 2013-01-07 13:14:19 följande:
    Här är huset vi ska flytta till om bara 1 månad
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥

Fint hus! Vad skoj! Vill också!! Hur många rum är det? Det ser väldigt lagom stort ut. :)
  • Pommac

Vi har sex jämt. Även när jag har mens. Men jag tror vi ska försöka köra varannan dag denna gång. Det kanske funkar bättre... Men det blir svårt. :)

• Pommac
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-07 20:43:46 följande:
    Det är 4 sovrum + vardagsrum = 5 rum 110 kva om inte större Här vi nu bor på är 3 sovrum + vardagsrum LITET och 98 kva Hyran på denna är på 5000 kr + mer I en nya är det 6000kr i mån Så längtansfull !!     

Det låter ju perfekt! Bra med lite större. Här bor man i en tvåa med man och två katter. Får väl se när vi får flytta...
  • Pommac
    3 barns mamma84 skrev 2013-01-07 20:50:07 följande:
    Hur stor 2:a ? Det finns stora 2:er också Min mamma bor i en 2:a mitt i älvsjö ser ut som en 3:a Hon betalar meeeeer 9000 kr !!! GALET mkt ... om det nu inte är mer Än sålänge så är det okej till en bebbe till er men sen när barnet är större så är det nog dags      att flytta Vi bodde i en stor 2:a i sthlm södertälje och då sov vi ALLA 2: barn och jag och mannen et blev trångt hahaha   

Nja inte speciellt stor tyvärr. Vi har många trappor att springa i och också. Inge barnvänligt ingen plats för vagn eller så. Så det är bara till att flytta sedan. Men det lär ju dröja. Kanske hinner flytta innan jag blir gravid. :)
  • Pommac

Här har man åkt på muskelinfektion och får käka medicin. Som tur var äts den bara en vecka och bör inte ätas om man är gravid. Dock har jag nog inte ägglossning förrän nästa helg ändå. *Phu* =) Har börjat få ägglossningsflytningar nu så vem vet, kanske kommer den tidigare? Jag kör med min monitor och är på dag 11 i min cykel nu. 

Hoppas ni alla blivit friska nu! Har jobbat så mycket så jag knappt hunnit vara inne här. 

• Pommac
    CA5 skrev 2013-01-12 11:50:47 följande:
    Fy!!! Krya på dig :'( Själv har jag ÄL nu i helgen. Jag och killen diskuterar fram och tillbaka ang om vi ska vänta några månader eller inte. Är fortfarande rädd över att förlora jobbet och det vill jag verkligen inte! Men samtidigt längtar jag såå..

Tack! Ja, jag förstår om du är kluven. Jag är lika kluven när det gäller framtiden (hösten) men vi får se vad som händer. För mig är det lika. Händer det så händer det. :)
  • Pommac

Denna gång ska jag testa det där med bada. Ska nämligen besöka badhuset på min beräknade ägglossningsdag. Hoppas det funkar! Haha! Nu tar vi kål på alla myter denna månad! =) 

• Pommac

Fick Max idag på min monitor så nu har jag snart ägglossning. Och jag ska bada!! Ojoj! Hur ska det gå? Det kanske är just då det går? :)

• Pommac
    floppan2008 skrev 2013-01-16 12:38:30 följande:

Klart du kan bada! Inte så att vattennivån når upp till dina äggledaren eller livmoder Jag läste att ägget börjar dela sig redan i äggledaren på sin väg mot livmodern. Kanske är det därför det pirrar och sticker i äggledaren. Verkligen konstig känsla Jag ska testa 23/1. Men jag har bara 14 dagar mellan ÄL och bim så om ägget inte fäster fören efter 10 dagar vilket kan hända då har det ju inte ens hunnit fästa 23. Kommer testa fr.o.m. 23 iaf fram till bim.
    Nä precis. Men med tanke på det vi diskuterade tidigare i tråden.  Jag hoppas på plus men samtidigt gör det inget om det inte blir något. Så det känns rätt skönt! Vill ju helst inte ha så här sent fött barn. Men blir det så blir det! Då blir jag skitglad ändå. Men det är faktiskt riktigt skönt att inte behöva känna att nu måste de bli nåt! För de behöver det inte alls. =) 
  • Pommac
    floppan2008 skrev 2013-01-16 19:38:06 följande:
    Just därför har jag sån panik!!! För blir det inte nu måste jag hoppa över typ 2 månader. Då hinner dottern bli nästan 6 år innan hon får ett syskon. Vill bara inte få barn i november eller december. Jag känner verkligen att jag måste bli gravid Jag fattar det där med badet men jag tror inte på det... Att man inte ska bada alltså

Nä det tror inte jag heller på. Men då vet jag ju varför jag inte lyckades denna gång i så fall ;)

vad trist att du ska måsta ha panik. Men förstår dig. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Solstrålarna