Inlägg från: floppan2008 |Visa alla inlägg
  • floppan2008

Solstrålarna

3 barns mamma84 skrev 2013-01-02 23:17:57 följande:
    Har hört att det är är virusen (svininfluensan) eller vad det nu var .. *Förskylning *Hosta *Feber *Muskel ont *Huvudvärk *Diarre Allt detta hade jag några dagar innan juleafton ... låg i feber i 5 dagar + hela familjen efter mig. 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥

Men fy vad tråkigt för er över jul... Jag har inga andra symtom än huvudvärk och smärta vid ögonrörelser samt hög feber så något svin tror jag inte att jag har iaf. Det går i Norge folk har dött där. Uch!
    Sanna890 skrev 2013-01-02 22:42:23 följande:
    Lät verkligen Inge roligt! Hoppas du blir frisk snart! Tog dom några prover på dig när du va iväg? Mig kolla kolla dom inte ens en snabb sänka på, mkt märkligt.. Näe, jag kmr gå och jobba, var sjukskriven två veckor i december pga en "vanlig" förkylning, var helt off i flera dagar. Och nu det här. I vanliga fall är jag väldigt sällan sjuk, men nu verkar man åka på allt :p bara att invänta vinterkräksjukan nu då ;) skämt å sido ;p Finns tyvärr inte heller någon personal att ta in på mitt jobb, bara att kämpa på, försöka ta det lite lugnt :) är du sjukskriven nu?

Jag pluggar så jag har jullov. Väldigt roligt jullov. Min flicka har sett fram emot allt kul vi ska göra och pappan får ta allt. Hade jag jobbat vore jag sjukskriven. Jobbar inom vården och har mkt tungt jobb. Mina ven är som gelé just nu. De bara skakar när jag går i en trappa. Jag är helt utslagen. Deppigt värre... De tog urinprov och snabbsänka på mig. Svaret på sänkan hann inte komma under besöket men han sa att den inte gjorde någon skilnad. Hade typiska symptom på virus. Varje gång man får en febertopp sprutar det ut virus i blodet. Jag visste inte att det är normalt att bara ha feber i flera dagar till och från. Överallt på nätet står det att det kan vara farligt och att man ska söka vård. Men läkaren sa att var och varannan har hög feber som kommer och går och det kan börja om som en ond cirkel. Är väl så för dig. Du hinner inte bli frisk mellan varven.
  • floppan2008

Har aldrig tagit ÄL tester men har läst på många ställen att mens kan ge utslag på ÄL tester. Är ju inte sannolikt att ha ÄL så tätt inpå mens.

• floppan2008

CA5 Pippa på bara. Det skadar ju aldrig haha!

• floppan2008

Tänk innan graviditetstesten fanns. Då fick man vänta till typ vecka 7-10 och ta blodprov. Och innan blodprovet fanns fick man bara anta att msn var gravid när mensen inte kom. Nu testar man som galningar. Jag är i det närmaste beroende av att testa.

• floppan2008
    Pommac skrev 2013-01-04 16:44:57 följande:
    Hur mår alla sjuklingar i den här tråden? Har ni lyckas bli feberfria? Hoppas ni får vara friska i helgen. =) Jag ringde runt som en tok igår för att få tag i någon barnmorska eller likande då jag hade så ont (mensvärk eller vad det nu var) natten mot den 2 jan. I alla fall så fick jag tag i rätt person idag och hon sa att jag kanske har haft ett tidigt missfall eller möjligen en cysta. Jag skulle avvakta i alla fall. Får åka in akut om jag får mer ont eller feber.   

Har också haft en cysta på äggstocken och smärtan var fruktansvärd. Låg och kröp på golvet och kallsvettades. Hoppas du slipper fler attacker. Har man mf blöder man oftast väldigt mkt så det borde det inte vara! Min cysta sprack och det var år 01 har inte haft problem med det sedan dess! Jag är feberfri för andra dagen i rad nu och hoppas det håller i sig. Går som på nålar och nästan förväntar mig att få ett anfall med frossa men känner mig mkt bättre. Dock är jag helt slut känns som jag blivit överkörd av ett tåg. Ser ut så med. Hemsk som ett ras Har gått ner 2 kg på 1 v. Och det är fan det bästa i alltihop. Hade gått upp 2,4 kg över jul och nu är det 4 hg bara Nästa vecka blir det ligga av hela veckan. Mon fertila period börjar på tisdag och håller på fram till måndag v därpå. ÄL på sön enligt min mensapp men tror mer lör eller fre. Blir sex varannan dag nästa v för att inte missa något. He he. Sambon ser fram emot nästa v. Dottern blev till på första försöket så det borde gå nu annars blir jag bedrövad.
  • floppan2008
    Pommac skrev 2013-01-04 19:58:20 följande:
    Ja, jag tror det också. Men det kan ju vara så att jag inte blött klart än.  Vad skönt att höra att du i alla fall lyckas bli feberfri, Du får vila upp dig ordentligt i helgen. Hörde på nyheterna att det går mycket sjukdomar nu, influensa och magsjuka. Hade tre dagars feber förra våren (nog jobbigt) kan  inte ens ana hur du haft det. Hehe vad skönt att du är nöjd med viktminskningen i alla fall. =)  

Det är äckligt med feber. Samtidigt som man är varm så fryser man så msn skakar. Går ju inte att ha det bekvämt lixom. I kväll firar jag viktminskningen med glass och repriser av Så mkt bättre hoppas mensen snart e slut så du kan jobba på bebis!
  • floppan2008
    Pommac skrev 2013-01-04 22:32:36 följande:
    Ja gärna. Dock börjar jag nästan tro att jag aldrig kommer bli gravid...

Klart du kommer!!! Hur länge har ni försökt?
  • floppan2008
    Pommac skrev 2013-01-05 21:08:22 följande:
    Vi är på försök nio nu. Snacka om att det ser mörkt ut...

Snacka om att chanserna att lyckas är jättestora nu! För varje försök ökar chansen! Kanske lyckas du inte pricka ÄL!
  • floppan2008

Vi har bokat bussresa till Spanien i juni. Kan ni fatta. Jag hoppas jag är i 5:e månaden då. Kommer nog bli jobbigt men det är en så himla billig bra resa att det får gå som det går

• floppan2008
    Pommac skrev 2013-01-05 22:48:20 följande:
    Va? Hur kan de öka s?

Jo men det tar ju oftast rätt lång tid innan det tar sig och för varje försök kommer du närmare en graviditet. Man måste tänka positivt :)
    CA5 skrev 2013-01-06 14:56:22 följande:
    Pust!! Jag känner mig SÅ gravid. Det är så typsikt att det är söndag idag och att apoteket har stängt! Skulle vilja testa mig. Mår väldigt illa om dagarna, yr och trött. Men kan lika bra vara sjuk.. ELLER, så luras min kropp helt enkelt. :) Jag gav upp tanken på att jag var gravid den här månaden då blodet kom, så är lite förvånad att jag känner som jag gör.

Hade du fått plus på något test? Hur mkt mens hade du? Själv har jag massa flytningar sådär trådiga som vid ÄL och lite molvärk. Vad fan mensen tog slut för 8 dagar sedan. Kan ju inte vara ÄL nu eller?
Svar på tråden Solstrålarna