• MajaLarsson

Träningsredskap i hemmet

Jag ska komma igång med min träning ordentligt och har som mål att få snygga och starka muskler.

Då tiden inte riktigt räcker till att gå till gymmet flera dagar i veckan så kommer jag träna mestadels hemma.

Vad behöver jag satsa på för redskap?

Jag har:
    Träningscykel
    Hantlar
    Kettlebell

Jag är mest på jakt efter mindre träningsredskap, inte en crosstrainer eller roddmaskin eller liknande. Det har jag inte plats för  

Jag funderar på TRX och Pilatesboll... Något annat?

• Svar på tråden Träningsredskap i hemmet
  • SoStylish

Yogamatta om du inte redan har det. Skaffa lite tränings-dvd's man kan köra hemma. Jillian Michaels har flera som faktiskt är riktigt bra. 30 day shred t.ex!

• Nyfiken gul

hopprep och gummiband

sen rekommenderar jag att köpa lite olika tränings-dvd:er  , är du intresserad av att ordentligt röra på dig kanske en video med zumba kan passa?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • MajaLarsson

Tack för svaren

Matta har jag, glömde skriva det.

Har funderat på Jillians dvd:er men är sjukt dålig på engelska... Funkar det ändå? Jag behöver inte förstå allt tänker jag, bara förstå övningen.

Jag har nån DVD från Blossom och den med Annika Sjöö och hennes man.

Känner ni till någon DVD där man använder hantlar/kettlebells?

• SoStylish
    MajaLarsson skrev 2012-12-28 16:07:29 följande:
    Tack för svaren

Matta har jag, glömde skriva det.

Har funderat på Jillians dvd:er men är sjukt dålig på engelska... Funkar det ändå? Jag behöver inte förstå allt tänker jag, bara förstå övningen.

Jag har nån DVD från Blossom och den med Annika Sjöö och hennes man.

Känner ni till någon DVD där man använder hantlar/kettlebells?

De visar alla övningar så bra och pratet handlar inte såå mycket om själva övningarna utan är mer lite peppande. När du gjort det några gånger kan du det utantill och kan stänga av ljudet om du vill och köra till musik istället. Det finns lite klipp på Youtube du kan kolla på så ser du ungefär hur det ser ut.

I 30 Day Shred ska man använda hantlar i alla tre nivåerna.
  • MajaLarsson

Hittade filmen på youtube Ser mycket lovande ut!

Tänkte köra Fitnessfighten men ska prova själv först innan jag lägger ut 600 kr på info jag redan har (kost och träningsupplägg). Det är den där rackarns tummen jag behöver få ur... :-P 

• SoStylish
    MajaLarsson skrev 2012-12-28 16:35:08 följande:
    Hittade filmen på youtube Ser mycket lovande ut!

Tänkte köra Fitnessfighten men ska prova själv först innan jag lägger ut 600 kr på info jag redan har (kost och träningsupplägg). Det är den där rackarns tummen jag behöver få ur... :-P 
    30DS är faktiskt riktigt bra för att vara en "hemmavideo". Träningsvärken jag fick efter första dagarna var inte nådig! Har testat några andra av Jillian's videos också och jag tycker om de också. Man får en bra genomkörning helt enkelt! Väldigt bra de dagar man inte kommer iväg till gymmet!

Mmm, den där tummen kan sitta vääääldigt hårt ibland :)
  • vasa1983

Hej!
    Vill rekommendera pilates/gymbollen. Ett suveränt redskap för att träna mage och rygg. Mage, rygg är de viktigaste muskelgrupperna att träna. Samtidigt tränas balans och rörlighet. Kombinera bollen med dina hantlar. Kika gärna på youtube för träningstips. Använder alltid bollen när jag instruerar på gym.

Hittade prisvärda bollar hos bActive,    http://www.bactive.se/gymboll-reebok-p-691-c-144.aspx
    Lycka till med träningen!

Svar på tråden Träningsredskap i hemmet