• Vampidreams

    För mycket sex?

    Är det så att om man försöker att skaffa barn, vilket jag och min fästman försöker, är det dåligt med för mycket sex? Några väninnor till mig berättade att man inte ska ha sex för ofta, d.v.s inte varje dag? Medan många andra jag hört från säger att man ska ha sex så ofta som möjligt? Kan det vara så att det är dåligt med för mycket sex? Förvånad Och varför i så fall?

    Kram! Solig

  • Svar på tråden För mycket sex?
  • lyckligmamma87

    När min son blev till sexa vi 18gg på en helg men sen hade sambon Hållit sig sen mån pga jobb o vi försökte ej bli gravida utan blev ändå...... Men enligt vissa studer så ska killen hålla sig 3 dagar beroende på kvalitet på sperman men sen kan det vara mycket annat som gör att ni inte blir gravida....

  • Vampidreams

    Okej, ja men då verkar det ju som att det inte spelar så stor roll antar jag?
    Personligen så tycker jag att man ska försöka att ha sex 1 gång om dagen, eftersom att jag inte vet när jag får min ägglossning/mens för jag precis slutat med p-piller. Glad

  • lyckligmamma87

    Man ska nog bara var inte tänka så mycket folk sa att man inte ska dricka så mycket kaffe inte här rompvärme på inte duscha varmt osv osv inte stressa må dåligt osv

    Det roliga va att sambon hicka kaffe kör lastbil med rompvärme är varm i sig osv osv o jag blev gravid efter 1 mån ihop o jag har aldrig varit så stressad osv som jag va när ja blev gravid då det va masa problem i livet då jag lämna min kriminella ex flytta osv osv

  • Vampidreams
    Förvånad Okej, oj, vad stark du är! Att du lyckades gå igen massor som inte låter så värst lätt och ändå inte påverka barnet osv. Ja jag tycker att det låter konstigt att "ha för mycket sex", tror inte att det på något sätt skulle kunna påverka ifall man inte blev gravid. Försöker ha sex 1 gång om dagen för att inte råka missa ägglossningen. Ska testa mig en gång nu innan nyår och se vad det visar! Skrattande Får hålla tummarna!! Flört
  • lyckligmamma87

    Tack.... Håller tummarna för dig lycka till :)

  • Vampidreams

    Tack så mycket! Skiver efter nyår och berättar vad testet visade! Skrattande

  • ToK

    Om man googlar hittar man forskning som visar på att varannan-var tredje dag är bäst men minst lika mycket forskning som visar att varje dag är det allra bästa! Så man kör på känsla helt enkelt, sexa på när ni vill :)


  • Vampidreams

    Testet nu efter nyår visade negativt, men det gör ingenting, har ju trotts allt inte ens gått 1 månad än, så vi får väll helt enkelt köra på, känner dock att min kropp inte är van att vara utan p-piller, är yr och konstig och mina bröst gör SÅÅ  ont till och från, känns nästan som om jag skulle ha gravid-symptom. Förvånad Fast vet att det inte är så. Rynkar på näsanHjärta Kram på er alla! Hoppas ni haft en härlig jul och trevligt nyår allesammans!

  • lyckligmamma87

    Kan ta upp till 1 år innan P- pillret har gått ur kroppen el är återställt så lek på o blir ni gravida så är det bonus o njut o ha kul istället hihi:)

  • Flickan och kråkan

    Vi har haft mycket sex runt ÄL och det har gått fint. Barn 1: gravida på första försöket (jag var 32 år). Barn 2: gravida på första försöket (jag var 34 år). Barn 3: gravida på andra försöket (jag 37 år).

    I ärlighetens namn så orkar inte sambon ligga i så länge (så många dagar på raken), så vi har satsat på rätt tidpunkt och så sexat på ordentligt då och så övrig tid haft sex när vi känt för det .

    Sedan tänkte jag tipsa om att börja tempa och hålla koll på ditt sekret etc. Jag upptäckte nu med trean hur kul det är att lära känna sin kropp så väl och begripa hur den fungerar. Kommer väl till nytta när man inte vill bli gravid också .

    www.fertilityfriend.com/

  • Vampidreams

    Okej, ja jag har förstått efter lite läsningar överallt att det kan ta rätt
    lång tid innan man blir gravid då man ätit p-piller, för vissa tar det på
    en gång, för andra tar det inte förrän efter flera år. ^^
    Men vi kör bara på som vanligt, försöker att inte låta det gå mer än 3 dar
    mellan sexet eftersom jag inte vet när jag har ägglossning, skulle vara
    surt att missa chansen. Glad

Svar på tråden För mycket sex?