Anonym (hmm..) skrev 2013-02-01 07:37:39 följande:
Nu har jag läst och skummat igenom dina inlägg ts, skummat, därför det till sist blev trist och upprepande, sorry.
Din syn är facinerande, det måste jag erkänna, inte för att den är ny för mig, men ändå är det intressant att se hur du tänker och hur du inte tänker.
Du säger att du är ärlig, ja i det mesta så är du faktiskt det, men även du blundar för verkligheten och det gör att din ärlighet har sina brister.
Jag är inte ute efter att anklaga dig, för jag bryr mig egentligen inte om det du gör, då jag inte är inblandad eller drabbad på något sätt av ditt agerande, men varför är det så svårt att varta ärlig helt ut, om du nu ska vara det?
Du är singel och vill knulla, båda vet vi att det lättaste för dig hade varit att ha knullkontakt och en älskare av en ledig man, dvs en singel till man, där du fått plocka ut russinen ur er relation och fått vad du velat ha, utan att ha en trist vardag med honom, men nej du "väljer" en upptagen man, med ena bortförklaringen efter den andra, är inte det facinerande

?!!
Det får mig att undra, jag med flera, varför "välja" en gift man, då det hade varit lika lätt att "välja" en fri man som älskare, en man utan förpliktelser , men inte med mer krav på er relation än du har, en fri man som oxå bara vill ha skön sex ibland, men slippa den trista vardagen ihop??!
Att du är egoistisk, ja det inser du själv, ok det är helt ok att vara, men att du inte är "medskyldig" till svek av en medmänniska, där har du fel, för det är du verkligen och det är ett val som du medvetet valt!!
Bara för att du förnekar att du skulle ha någon förpliktelse till frugan, så betyder det inte att det är så och skulle du vara mer ärlig och mindre egoistisk i ditt tankesätt så hade du insett det själv, din skuld till en medmänniska behöver inte låsas fast i äktenskapets bojor, utan från en människa till en annan.
Du har valt en gift man för att det är en extra krydda för dig att du lyckats ta vad du vill ha av en man som egentligen är " förbjuden frukt", det är därför du väljer en gift man istället för en singel, du behöver egoboosta dig själv med medvetenheten att han tillhör någon annan!
Varför är det så svårt att erkänna om man vill vara ärlig??
Snälla, när du nu knullar med en gift man, så sluta åtminstonde bortförklara det med att du hjälper deras äktenskap, att frugan får skylla sig själv för att hon inte fattar osv, det blir så patetiskt när du lägger in ditt "veto" om deras äktenskap.
Var ärlig, jag knullar honom för att han ger mig vad jag vill ha, jag får sex och tillfredställelsen att veta att han tillhör en annan

, att han sviker sin fru skiter jag i, att det raserar hennes liv är inte mitt ansvar osv, det är lite ärligare än dina bortförklaringar, ok

!
Nu till andra sidan, ja mannen är den som sviker, en älskarinnas delaktighet är aldrig ens i närheten av mannens svek, så upptäcker man att ens man är otrogen så är det självklart mannen som ska stå med skulden!!
En fruga som inte inser att sex är viktigt för sitt förhållande är delaktig till en ev otrohet, och måste ta sitt egna ansvar över sin sexuella lust och sluta skylla ifrån sig på både det ena och det andra?!!
Alla har vi perioder i vårt liv då sexlusten minskar, det kan vara pga sjukdom, medecin, man har precis fått barn, vardagens hårda liv påverkar utan tvekan ens sexlust, men på alla dessa punkter, så finns det en dag då man aktivt måste hitta tillbaka till sin sexlust, byta medecin, be om hjälp i vardagen osv, men man har ett ansvar både för sig själv och sin partner att finna sin egen sexlust, för vet ni damer, det är inte er mans plikt att finna den åt dig, utan din egen och därefter med din man.
Det behövs ett aktivt sexliv i ett lyckligt förhållande, så inser du att ni inte har det, ta tag i det och finn det tillsammans med din partner.
Av nämda skäl och säkert några till, så är det självklart inte ok av mannen att svika sin fru vid dessa perioder, utan stötta och hjälp och bidra så gott du kan med vad du kan underlätta med, med vetskapen att det bara är under en period, även om det tar din fru sju månader att återställa sig efter en förlossning, innan ni kan ha sex, ha förståelse och det kommer att lösa sig, pressa henne och hon låser sig mera, det hjälper knappast, men håll däremot en öppen dialog om problemet!
Mannen, han som väljer att svika istället för att reda ut problemet i sitt äktenskap, ja han är bara ett svin!
Älskar du din fru, så gör du allt i din makt för att gemensamt lösa era problem, du väljer inte att svika henne grovt, med idiotiska bortförklaringar och tror att problemen löser sig, för även du inser att det inte är rätta vägen att gå om man ska lösa ett problem, genom att svika hennes förtroende och ljuga för henne??!
Det sistnämda gäller självklart alla fruar i detta land som oxå väljer denna egoistiska väg att gå!!
När ni säger att det räddar ert äktenskap, var då ärlig och föreslå ett öppet förhållande för din partner, låt din partner vara delaktig i valen i sitt liv, så vill du knulla andra, säg det till din partner och hoppas hon/ han vill som du, var smart och testa nya ärliga vägar, vill inte din parter som du, acceptera monogamin eller skilj dig och lev fri, svek och lögner är aldrig receptet på ett lyckligt äktenskap!!!