• Anonym (Älskarinnan)

Jag har ett förhållande med en gift man

Sedan snart två år tillbaka har jag ett förhållande med en gift man. Vi är bägge i medelåldern med vuxna barn. Träffades på nätet och vi saknade bägge bekräftelse, kärlek, ömhet och närhet i våra liv. 
    Vi har idag ett fantastiskt sexliv ihop och ger varandra det vi båda saknar.  Vi ses 3-4 ggr/mån och pratas vid i mobil flera gånger varje dag. Han måste höra min röst, för som han själv uttrycker det, "är beroende av dig"...Ibland träffas vi bara över en fika på stan och njuter av varandras sällskap. Vi bor några mil ifrån varandra, jag i en storstad och han i en småstad.

Frun och han har ett väldigt tråkigt liv ihop. De kan tiga ihop en hel kväll. Gör inte så mycket tillsammans (bara dom två) men däremot mycket tillsammans med många vänner. Sex har de bara 4-7 ggr/år och det är tråkig initiativlös sex, som han uttrycker, "det kan kvitta"! Ömhet, kärlek och bekräftelse existerar inte mellan dem. Det är det sociala livet i småstaden som håller ihop äktenskapet, det vill säga; barnen, huset, båten, släkten, vännerna... 

Han bedyrar sin kärlek till mig dagligen och hur viktig jag är för honom. Vi älskar varandra men pratar aldrig om en framtid ihop. 
    Har inte gått in i detta förhållande för att sabba hans äktenskap. Jag gör ju egentligen så att han orkar stanna kvar i sitt äktenskap och på sätt och vis gör jag även frun en tjänst, genom att ge honom det han saknar så får hon behålla honom, men det vet hon ju inte om... Dåligt samvete har jag inte. 
    Att vårt förhållande har ett slut vet vi båda, men inte när slutet kommer. Livet som älskarinna passar bra i mitt liv just nu...

Funderar på hur ni män tänker. Varför stannar man kvar i ett dött äktenskap som man inte trivs i? Är det sociala livet så viktigt att man väljer att stanna kvar för den sakens skull? Är inte kärlek och bekräftelse viktigare? Varför vågar ni inte lämna något dåligt, för att istället söka lycka i ett nytt förhållande med en ny kvinna? 
    Det sägs att kvinnor lättare lämnar ett dåligt förhållande än ni män. Varför är det så? Är det så att "man vet vad man har men inte vad man får" eller "det är ingen som vill ha mig längre så det är bättre att stanna kvar"? 

Hur ser ni män och kvinnor på "den andra kvinnan"? Kan det vara en räddning för ett äktenskap?
    Ska älskare eller älskarinna bryta för att tvinga hen att ta tag i sina äktenskapliga problem eller fortsätta sitt äktenskap som de inte trivs i?

Ska bli intressant att se om ni har några åsikter....är ju ett känsligt ämne... 

• Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man
  • Anonym (hmm..)

Nu har jag läst och skummat igenom dina inlägg ts, skummat, därför det till sist blev trist och upprepande, sorry.
    Din syn är facinerande, det måste jag erkänna, inte för att den är ny för mig, men ändå är det intressant att se hur du tänker och hur du inte tänker.
    Du säger att du är ärlig, ja i det mesta så är du faktiskt det, men även du blundar för verkligheten och det gör att din ärlighet har sina brister.
    Jag är inte ute efter att anklaga dig, för jag bryr mig egentligen inte om det du gör, då jag inte är inblandad eller drabbad på något sätt av ditt agerande, men varför är det så svårt att varta ärlig helt ut, om du nu ska vara det?
    Du är singel och vill knulla, båda vet vi att det lättaste för dig hade varit att ha knullkontakt och en älskare av en ledig man, dvs en singel till man, där du fått plocka ut russinen ur er relation och fått vad du velat ha, utan att ha en trist vardag med honom, men nej du "väljer" en upptagen man, med ena bortförklaringen efter den andra, är inte det facinerande Drömmer?!!
    Det får mig att undra, jag med flera, varför "välja" en gift man, då det hade varit lika lätt att "välja" en fri man som älskare, en man utan förpliktelser , men inte med mer krav på er relation än du har, en fri man som oxå bara vill ha skön sex ibland, men slippa den trista vardagen ihop??!
    Att du är egoistisk, ja det inser du själv, ok det är helt ok att vara, men att du inte är "medskyldig" till svek av en medmänniska, där har du fel, för det är du verkligen och det är ett val som du medvetet valt!!
    Bara för att du förnekar att du skulle ha någon förpliktelse till frugan, så betyder det inte att det är så och skulle du vara mer ärlig och mindre egoistisk i ditt tankesätt så hade du insett det själv, din skuld till en medmänniska behöver inte låsas fast i äktenskapets bojor, utan från en människa till en annan.
    Du har valt en gift man för att det är en extra krydda för dig att du lyckats ta vad du vill ha av en man som egentligen är " förbjuden frukt", det är därför du väljer en gift man istället för en singel, du behöver egoboosta dig själv med medvetenheten att han tillhör någon annan!
    Varför är det så svårt att erkänna om man vill vara ärlig??
    Snälla, när du nu knullar med en gift man, så sluta åtminstonde bortförklara det med att du hjälper deras äktenskap, att frugan får skylla sig själv för att hon inte fattar osv, det blir så patetiskt när du lägger in ditt "veto" om deras äktenskap.
    Var ärlig, jag knullar honom för att han ger mig vad jag vill ha, jag får sex och tillfredställelsen att veta att han tillhör en annan Skrattande, att han sviker sin fru skiter jag i, att det raserar hennes liv är inte mitt ansvar osv, det är lite ärligare än dina bortförklaringar, ok Flört!
    Nu till andra sidan, ja mannen är den som sviker, en älskarinnas delaktighet är aldrig ens i närheten av mannens svek, så upptäcker man att ens man är otrogen så är det självklart mannen som ska stå med skulden!!
    En fruga som inte inser att sex är viktigt för sitt förhållande är delaktig till en ev otrohet, och måste ta sitt egna ansvar över sin sexuella lust och sluta skylla ifrån sig på både det ena och det andra?!!
    Alla har vi perioder i vårt liv då sexlusten minskar, det kan vara pga sjukdom, medecin, man har precis fått barn, vardagens hårda liv påverkar utan tvekan ens sexlust, men på alla dessa punkter, så finns det en dag då man aktivt måste hitta tillbaka till sin sexlust, byta medecin, be om hjälp i vardagen osv, men man har ett ansvar både för sig själv och sin partner att finna sin egen sexlust, för vet ni damer, det är inte er mans plikt att finna den åt dig, utan din egen och därefter med din man.
    Det behövs ett aktivt sexliv i ett lyckligt förhållande, så inser du att ni inte har det, ta tag i det och finn det tillsammans med din partner.
    Av nämda skäl och säkert några till, så är det självklart inte ok av mannen att svika sin fru vid dessa perioder, utan stötta och hjälp och bidra så gott du kan med vad du kan underlätta med, med vetskapen att det bara är under en period, även om det tar din fru sju månader att återställa sig efter en förlossning, innan ni kan ha sex, ha förståelse och det kommer att lösa sig, pressa henne och hon låser sig mera, det hjälper knappast, men håll däremot en öppen dialog om problemet!
    Mannen, han som väljer att svika istället för att reda ut problemet i sitt äktenskap, ja han är bara ett svin!
    Älskar du din fru, så gör du allt i din makt för att gemensamt lösa era problem, du väljer inte att svika henne grovt, med idiotiska bortförklaringar och tror att problemen löser sig, för även du inser att det inte är rätta vägen att gå om man ska lösa ett problem, genom att svika hennes förtroende och ljuga för henne??!
    Det sistnämda gäller självklart alla fruar i detta land som oxå väljer denna egoistiska väg att gå!!
    När ni säger att det räddar ert äktenskap, var då ärlig och föreslå ett öppet förhållande för din partner, låt din partner vara delaktig i valen i sitt liv, så vill du knulla andra, säg det till din partner och hoppas hon/ han vill som du, var smart och testa nya ärliga vägar, vill inte din parter som du, acceptera monogamin eller skilj dig och lev fri, svek och lögner är aldrig receptet på ett lyckligt äktenskap!!!       

• TanganyikaIka
    Anonym (hmm..) skrev 2013-02-01 07:37:39 följande:
    Nu har jag läst och skummat igenom dina inlägg ts, skummat, därför det till sist blev trist och upprepande, sorry.
    Din syn är facinerande, det måste jag erkänna, inte för att den är ny för mig, men ändå är det intressant att se hur du tänker och hur du inte tänker.
    Du säger att du är ärlig, ja i det mesta så är du faktiskt det, men även du blundar för verkligheten och det gör att din ärlighet har sina brister.
    Jag är inte ute efter att anklaga dig, för jag bryr mig egentligen inte om det du gör, då jag inte är inblandad eller drabbad på något sätt av ditt agerande, men varför är det så svårt att varta ärlig helt ut, om du nu ska vara det?
    Du är singel och vill knulla, båda vet vi att det lättaste för dig hade varit att ha knullkontakt och en älskare av en ledig man, dvs en singel till man, där du fått plocka ut russinen ur er relation och fått vad du velat ha, utan att ha en trist vardag med honom, men nej du "väljer" en upptagen man, med ena bortförklaringen efter den andra, är inte det facinerande Drömmer?!!
    Det får mig att undra, jag med flera, varför "välja" en gift man, då det hade varit lika lätt att "välja" en fri man som älskare, en man utan förpliktelser , men inte med mer krav på er relation än du har, en fri man som oxå bara vill ha skön sex ibland, men slippa den trista vardagen ihop??!
    Att du är egoistisk, ja det inser du själv, ok det är helt ok att vara, men att du inte är "medskyldig" till svek av en medmänniska, där har du fel, för det är du verkligen och det är ett val som du medvetet valt!!
    Bara för att du förnekar att du skulle ha någon förpliktelse till frugan, så betyder det inte att det är så och skulle du vara mer ärlig och mindre egoistisk i ditt tankesätt så hade du insett det själv, din skuld till en medmänniska behöver inte låsas fast i äktenskapets bojor, utan från en människa till en annan.
    Du har valt en gift man för att det är en extra krydda för dig att du lyckats ta vad du vill ha av en man som egentligen är " förbjuden frukt", det är därför du väljer en gift man istället för en singel, du behöver egoboosta dig själv med medvetenheten att han tillhör någon annan!
    Varför är det så svårt att erkänna om man vill vara ärlig??
    Snälla, när du nu knullar med en gift man, så sluta åtminstonde bortförklara det med att du hjälper deras äktenskap, att frugan får skylla sig själv för att hon inte fattar osv, det blir så patetiskt när du lägger in ditt "veto" om deras äktenskap.
    Var ärlig, jag knullar honom för att han ger mig vad jag vill ha, jag får sex och tillfredställelsen att veta att han tillhör en annan Skrattande, att han sviker sin fru skiter jag i, att det raserar hennes liv är inte mitt ansvar osv, det är lite ärligare än dina bortförklaringar, ok Flört!
    Nu till andra sidan, ja mannen är den som sviker, en älskarinnas delaktighet är aldrig ens i närheten av mannens svek, så upptäcker man att ens man är otrogen så är det självklart mannen som ska stå med skulden!!
    En fruga som inte inser att sex är viktigt för sitt förhållande är delaktig till en ev otrohet, och måste ta sitt egna ansvar över sin sexuella lust och sluta skylla ifrån sig på både det ena och det andra?!!
    Alla har vi perioder i vårt liv då sexlusten minskar, det kan vara pga sjukdom, medecin, man har precis fått barn, vardagens hårda liv påverkar utan tvekan ens sexlust, men på alla dessa punkter, så finns det en dag då man aktivt måste hitta tillbaka till sin sexlust, byta medecin, be om hjälp i vardagen osv, men man har ett ansvar både för sig själv och sin partner att finna sin egen sexlust, för vet ni damer, det är inte er mans plikt att finna den åt dig, utan din egen och därefter med din man.
    Det behövs ett aktivt sexliv i ett lyckligt förhållande, så inser du att ni inte har det, ta tag i det och finn det tillsammans med din partner.
    Av nämda skäl och säkert några till, så är det självklart inte ok av mannen att svika sin fru vid dessa perioder, utan stötta och hjälp och bidra så gott du kan med vad du kan underlätta med, med vetskapen att det bara är under en period, även om det tar din fru sju månader att återställa sig efter en förlossning, innan ni kan ha sex, ha förståelse och det kommer att lösa sig, pressa henne och hon låser sig mera, det hjälper knappast, men håll däremot en öppen dialog om problemet!
    Mannen, han som väljer att svika istället för att reda ut problemet i sitt äktenskap, ja han är bara ett svin!
    Älskar du din fru, så gör du allt i din makt för att gemensamt lösa era problem, du väljer inte att svika henne grovt, med idiotiska bortförklaringar och tror att problemen löser sig, för även du inser att det inte är rätta vägen att gå om man ska lösa ett problem, genom att svika hennes förtroende och ljuga för henne??!
    Det sistnämda gäller självklart alla fruar i detta land som oxå väljer denna egoistiska väg att gå!!
    När ni säger att det räddar ert äktenskap, var då ärlig och föreslå ett öppet förhållande för din partner, låt din partner vara delaktig i valen i sitt liv, så vill du knulla andra, säg det till din partner och hoppas hon/ han vill som du, var smart och testa nya ärliga vägar, vill inte din parter som du, acceptera monogamin eller skilj dig och lev fri, svek och lögner är aldrig receptet på ett lyckligt äktenskap!!!       
    Så bra skrivet! 
  • TanganyikaIka

MIn erfarenhet av män och otrohet är att männen inte alltid har det tråkigt hemma, de har tryggheten i en fru som alltid finns där, en bästa kompis som de älskar djupt och innerligt men där det lekfulla har fått ge vika för trygghet och förutsägbarhet, dvs vardag. 
    De har inte en endaste tanke på att ge upp den biten, men behöver spänningen och uppmärksamheten. När det blir skarpt läge blir det trygga det som är mest värdefullt. Man ska inte förakta gemensamma minnen och lång historia bakom sig, när man blir gammal och skröplig är det skönt att ha någon som följt med en dit och som man kan visa sin skröplighet för. Det brukar bli den som är äldst i gamet. Det är intet för intet undersökningar ger att kanel är den doft män uppskattar mest för den påminner dem om barndomen. Flört (Inte för att förringa män, snarare för att understryka vikten av det man känner igen) 

Visst, det finns en spänning kan jag känna som varit gift i 14 år (nej, jag är inte 180) och tillsammans i snart 18 år, att få bekräftelse av andra män. Men jag har en lång historia med min man som ingen kan fylla, alla minnen vi har, barnen som vuxit upp med oss, allt det trygga invanda har ett värde mer än ett bra sexliv (nu ska jag inte klaga Skrattande) som jag tror många av oss delar, vi vill ha kakan men äta den också. Därför söker man sig till det nya men det är mer tidsfördriv och ego-boost än den nya kärleken i sitt liv. Det blir vardag där också, älskarinnan har krav, begår, dåliga vanor som kryper fram genom tiden. Ingen är alltid perfekt. Sen är det kanske också fråga om en viss mognad att inse sin ålder, sina egna begränsningar och analyser sina val som gör att man väljer den man först ville ha. 

• Anonym (:P)
    Anonym (bekräftelse) skrev 2013-01-13 16:43:50 följande:
    Som jag tidigare svarat bekräftelse, enbart. Det är intressant att kvinnor har tillit tlll mig, som inte kommer att leda någonstans. Min fru och jag är bästa vänner, vi är trygga, materiellt sett bygger vi upp vårt liv fortfarande, köper fastigheter, reser, satar på barnens utbildning, är släktens medelpunkt, har många goda vänner. Vi skrattar och är lyckliga. Vi reser till exklusiva rsmål tillsammans med eler utan barnen. Jag älskar henne djupt och dyrkar henne. Hon skulle inte lämna mig om någon av mina älskarinnor gav sig till känna. Hon vet sitt värde. Hon skulle bara rycka på axlarna åt kvinnan och jag skulle låtsas som om jag aldrig sett människan. Det gäller att välja rätt utseende på älskarinnan, och rätt typ. Ensamma, korta, inte så snygga, lite av nörd-typen. Tvärtemot min långa snygga drottninglika fru alltså. 
    Tack för dina inlägg. när jag blev bedragen var den största chocken att han valt att bedra mig med kvinnor som inte var direkt atteraktiva. vi hade ett väldigt bra förhållande med gemensamhet, vänskap och passion och jag har haft väldigt svårt att förstå varför han offrade allt vi hade för några grå möss. Nu förstår jag bättre. Tack!
  • Anonym
    Anonym (:P) skrev 2013-02-02 09:56:13 följande:
    Tack för dina inlägg. när jag blev bedragen var den största chocken att han valt att bedra mig med kvinnor som inte var direkt atteraktiva. vi hade ett väldigt bra förhållande med gemensamhet, vänskap och passion och jag har haft väldigt svårt att förstå varför han offrade allt vi hade för några grå möss. Nu förstår jag bättre. Tack!
    De kanske var bättre i sängen än vad du är.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-02 10:03:40 följande:

Men det vet han/hon inte förrän de provat eller hur? Kanske är det spänningen som lockar mest. Förbjuden frukt ni vet.
    Anonym skrev 2013-02-02 10:03:40 följande:
    Ja, vad vet jag. Är det så lätt att ful = bra i sängen?
  • Anonym
    Anonym (:P) skrev 2013-02-02 11:53:21 följande:
    Ja, vad vet jag. Är det så lätt att ful = bra i sängen?
    Nej knappast. Jag är både snygg och bra på sex. Jag tror inte det som den härlige herren "bekräftelse" har skrivit är särskilt typiskt, dvs att man väljer personer som man anser ha lägre status än en själv och frugan för att man mår bra av att känna sig överlägsen. Men kanske väljer man personer som inte är så svårraggade och som är bra i sängen. Det är klart att "frugan" gillar idén att hon blev bedragen eftersom hon själv är en så fantastisk vacker drottning.
    Anonym skrev 2013-02-02 12:13:48 följande:
    Nej knappast. Jag är både snygg och bra på sex. Jag tror inte det som den härlige herren "bekräftelse" har skrivit är särskilt typiskt, dvs att man väljer personer som man anser ha lägre status än en själv och frugan för att man mår bra av att känna sig överlägsen. Men kanske väljer man personer som inte är så svårraggade och som är bra i sängen. Det är klart att "frugan" gillar idén att hon blev bedragen eftersom hon själv är en så fantastisk vacker drottning.
    Det är inte så jag tänker. I vårt fall verkar han medvetet gått på "gråsuggor" men det verkar inte ha handlat om vårt sex, deras sex eller hans behov. Snarare att han mådde uruselt och behövde lite verklighetsflykt. det tror jag är typiskt, att ett snedsteg är en chans att fly den vanliga vardagen.
  • Anonym
    Anonym (:P) skrev 2013-02-02 12:18:10 följande:
    Det är inte så jag tänker. I vårt fall verkar han medvetet gått på "gråsuggor" men det verkar inte ha handlat om vårt sex, deras sex eller hans behov. Snarare att han mådde uruselt och behövde lite verklighetsflykt. det tror jag är typiskt, att ett snedsteg är en chans att fly den vanliga vardagen.
    Ja det håller jag med om, det är många som är ute efter spänning. Och så fanns väl dem där lättillgängligt.
Svar på tråden Jag har ett förhållande med en gift man