Inlägg från: Anonym (jagmed) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jagmed)

Synrubbningar som biverkning av Sertralin? Vilka biverkningar har ni haft?

hej!
    äter också sertralin sen några veckor och har inte haft synrubbningar, däremot väldigt trött, aptitlös och illamående (fast jag började ta dom i samband med kräksjuka så vet inte vad som var vad riktigt...). psykiskt mår jag redan bättre, är inte så uppåt direkt men inte så neråt heller vilket är skönt. tror också att det är bra att ge det en tid, ett halvår eller liknande. långvarig depression kan ta lång tid att "bota".
    men du ska såklart prata med din läkare och ta upp biverkningarna, kanske är dom så allvarliga att du ska byta preperat.

• Anonym (jagmed)

kan tillägga också, eftersom du lksom jag känner dig sämre efter att ha tagit tabletten. jag testar nu att ta den på kvällen istället, tycker det funkar lite bättre. fick också en kraftig dipp innan några timmar efter jag tagit den, blev väldigt trött och illamående. nu är det bättre, jämnare. fick också tips att ta den med måltid för att minska illamående.

Svar på tråden Synrubbningar som biverkning av Sertralin? Vilka biverkningar har ni haft?