• Takex

Thailand + 9 månaders bebis

Vi ska åka i maj, då kommer sonen vara 7-8 månader. Jag kommer packa ner ett par shorts, någon body och soldräkt och självklart bärsele sen resten köper vi nog där :)

Någon leksak till planet som han inte sett (eller minns) och hans egna filt. Nu är han bara 3 månader så få se hur det blir när det närmar sig men tänkte inte packa ner speciellt mycket.

• Takex

Vi tänkte hoppa av i Bankok innan vi åker till Samui, där ska dom ha kläder vad jag förstår :)

• Takex

Babyskyddet hade jag inte tagit med inte vagn heller. Har vänner som åkt flera gånger med barn under 1 år och dom säger alla att man ska lämna vagn hemma. Om det ens finns trottoarer så är dom ofta fulla med matvagnar och andra stånd och bärsele är helt enkelt säkrare.

Men att packa i vagnen är annars grymt smart. Hade massor i hårdliften när vi flög Stockholm - Tokyo :3

• Takex

Det är ju bara att ha kylpack i selen, så får vi göra här i Japan på somrarna som lätt blir 35-40 plus.
    Men Sverige är mer ett barnvagns land så förstår om ni känner er tryggare med den med er.

Svar på tråden Thailand + 9 månaders bebis