Vad tycker du om ordet snippa?
Hatar är ett starkt ord. Ogillar det personligen starkt men kommer att använda det i brist på bättre alternativ.
Synonym till klippa, kapa, låter som "Jaha, lill-tjejen, det var detta som blev kvar när vi snippa' av snoppen". För att inte tala om associationerna jag får till könsstympning. Obehagligt ord, och jag kommer att få kämpa för att lära mig använda det. Aargh! Usch!
Jag viker mig för majoriteten, men synd att inte något annat ord vann RFSU:s omröstning.
Argumentet "det är ett bra icke-vulgärt ord att använda för barn" kommer ju för övrigt bara hålla tills den första generationen som växte upp med det blivit stora.
Hittade Google-träffen "Killar som suger snippa" när jag försökte hitta mer information om ordet tidigare. Gud ske lov ingen pedofilsida vad jag kunde se, men oskuldens tid för ordet "snippa" är definitivt på uppehällningen. Ska vi rösta fram ett nytt ord då, när snippa anses lika lite "gulligt" som fitta?
Som för övrigt egentligen är ett ganska fint ord, men skadat av hur det använts.