Vad tycker du om ordet snippa?
Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?
Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?
Gillade förr och gillar nu. Används av hela familjen
Ogillade det från början men använde det ändå. Nu känns det som det enda tänkbara alternativet
Hatade det förr och gör det fortfarande. Använder det dock ibland på jobbet. Aldrig privat.
Gillade verkligen inte det i början, men nu kan jag inte komma ihåg varför. Vi använder det här hemma.
I min familj har vi sagt snippa sedan jag var liten (född i början av 80-talet) Till och med min farmor sade det, vilket hon i sin tur säkert hade snappat upp som barnsamarit (som det hette då).
Jag tycker med andra ord att det var på tiden, och att det är ett bra ord.
gillade det inte alls i början, men har vant mig och tycker nu det känns som det självklara ordet att använda.
Jag tror att "hen" kommer ha samma utveckling. Om några år kommer vi inte minnas varför vi var skeptiska :)
När min dotter låg i magen tyckte jag att det var det självklara namnet, men nu.. Jag vet inte, tycker det låter fånigt på något sett. Det låter fånigt när jag säger det..
har vi inga riktigt bra namn för kvinnliga underliv som INTE är F-Word-
manligt är ju Schnabel väldigt bra.
Jolly Bob är ju OK det är ju rätt Jolly att bearbeta damer med schnabeln
Har inte hitta andra än typ PissTofz o TrashCan - bara Can förstås ju
inte av gemene man.
Snippa är löjligt
Hatade det förr och gör det ännu.. Ändå händer det att jag använder det i sammanhang där "musen", "muttan", "muffen", och "fittan" inte riktigt passar i i sammanhanget..