Inlägg från: mycketsaft |Visa alla inlägg
  • mycketsaft

Vad tycker du om ordet snippa?

La Lola skrev 2013-01-03 11:32:46 följande:
    Nähä...har ni aldrig pratat med 2-åringen ens om vad han o pappa har o vad du o andra flickor har?

vi har en son på 3½ och kvinnans könsorgan har aldrig kommit på tal än faktiskt. Han vet vad han har men har inte intresserat sej av vad mamma har än.
  • mycketsaft
    La Lola skrev 2013-01-03 11:39:15 följande:
    Nämen oj...
    Jag blir jätteförvånad för här är det lika normalt att lära sig att stortå heter stortå och att knä heter knä som att veta vad könsorganen heter.

Jag gruvar mej för den dagen jag ska måsta börja använda ordet snippa, tycker det är så fjantigt men vet inte vad jag ska använda istället. Vi har en dotter med, bara 6 månader, men sonen har inte sagt något eller frågat om hennes icke existerande snopp. Men när som helst är det väl dags..
  • mycketsaft
    La Lola skrev 2013-01-03 11:51:03 följande:
    Gruvar dig? Okej....
    Haha, ja, jag har försökt säga det nån gång, sambon har oxå problem med det, han tycker att vi kan säga vagina, men då tycker jag hellre att vi ska tvinga oss själva att säga snippa, det är nog bara fjantigt ett tag.. Det blir ungefär som när en som aldrig svurit ska vara häftig och dra till med något svärord och det låter så töntigt, så känns det för mej att säga snippa :p
  • mycketsaft
    La Lola skrev 2013-01-03 11:58:27 följande:
    Ja det är konstigt att ett sånt här ord kan få så många att reagera....
    Vi anammar ju en massa andra nya ord utan att ens fundera på det.

Då är det ofta på nya saker som man inte haft andra namn på tidigare. Tycker även att hen är fånigt men det är möjligt att jag använder det i framtiden.
  • mycketsaft
    Allante skrev 2013-01-03 13:36:26 följande:
    Varför inte PissTofz???

Eller KidCan - eftersom barnen kommer ut därifrån? 

för att ingen har sagt så tidigare plus att det är fula ord
  • mycketsaft
    Emmis skrev 2013-01-03 13:54:51 följande:
    Jag har alltid uppfattat snippa som "de yttre könsdelarna". Om jag vill prata om varifrån barn kommer så säger jag slidan eftersom det heter det...
    Jag trodde oxå att snippa var det yttre.. tills nu :p
Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?