Inlägg från: PumpkinQueen |Visa alla inlägg
  • PumpkinQueen

Vad tycker du om ordet snippa?

Jag gillar ord. Ju fler desto bättre. Ord berikar språket.

Ja, det är jag på bilden
  • PumpkinQueen
    Emmis skrev 2013-01-02 21:07:32 följande:
    Jag gillar det inte. Använder istället vulva som vad jag vet betyder samma sak. Tycker man kan använda de ord som finns innan man "kommer på" nya.
    Dottern lär sig snippa på dagis och använder det. Jag rättar henne inte, men använder aldrig det själv. Hon förstår båda.

....Ta inte det här på fel sätt, men....HAHAHAHAHAHAhaaaaaaaah. Det här kan vara det bästa jag någonsinn sett någon skriva! "Använda de ord som finns innan man kommer på nya"! Lite som att äta resterna från igår innan man lagar ny mat.
    Ja, det är jag på bilden
  • PumpkinQueen
    Smulan 89 skrev 2013-01-03 11:44:58 följande:
    Haha, jo det är väl klart, men könet pratar vi inte om. Så är det bara. Det kommer nog, men jag har ingen bra ord för det, som inte låter så dumt.

Jag vet flera som kallar könet på sina döttrar för Smulan. Är det med flit som du valt det namnet här på FL?
    Ja, det är jag på bilden
  • PumpkinQueen
    Emmis skrev 2013-01-03 13:16:27 följande:
    Nja, det var ju en lite haltande jämförelse tycker jag även om jag fattar vad du menar. Jag kokar ju givetvis inte mer potatis om det är potatis jag vill äta och det finns potatis kvar från igår... Vill jag däremot ha pasta så hjälper det inte att det finns potatis och jag blir tvungen att laga ny mat.
    Ordet vulva finns redan - snippa betyder samma sak - då kan jag fortsätta att använda vulva. Hade snippa däremot varit ett ord som saknats så hade jag ju fått använda det eftersom det inte fungerar att kalla könet för knä eller något annat ord redan upptaget av en annan betydelse.

Så du ogillar synonymer. Finns det några andra ord som du tycker att vi ska stryka? Hur många ord "klarar vi oss med"?
    Ja, det är jag på bilden
  • PumpkinQueen
    Emmis skrev 2013-01-03 13:50:49 följande:
    Nja, egentligen inte. Men jag gillar vissa ord och tycker sämre om andra. Och visst, finns ett äldre ord som fyller funktionen tycker jag att det är trevligare att använda det än att skapa nya. Ett språk kan berikas både genom skapandet av nya ord och genom att återuppväcka och återta betydelser av gamla. Då är jag gammalmodig och föredrar ofta det senare. Det handlar väl om smak helt enkelt.
    Men varför bli irriterad på att andra använder andra ord än du?
    Ja, det är jag på bilden
  • PumpkinQueen
    floppan2008 skrev 2013-01-05 16:55:21 följande:

Du får säga vad du vill. TS undrar vad folk tycker om ordet snippa jag svarar... Jag skiter högaktningsfullt i vad du säger om din dotters kön. Jag säger kissen och min dotter säger kissen. Varför bry sig så jävla mkt om vad andra gör? Nu ska jag leka med min dotter. Har inte lust att diskutera med folk som är värre än Adolf Hitler. Man får lixom inte tycka vad man vill. Men det för jag ändå. Jag vägrar säga snippa men vill du och alla andra använda det ordet så gör det! Kunde inte bry mig mindre. Adios

Men du. I ett diskussionsforum diskuterar man. Det innebär att alla får säga vad de tycker, MEN alla får vara beredda på att andra människor förväntar sig att man backar upp sina åsikter med någon slags resonemang. Man får även räkna med att folk säger emot och kanske tycker något annat än vad man själv tycker. Det innebär inte att de är Adolf Hitler bara för det.
    Ja, det är jag på bilden
Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?