Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Vad tycker du om ordet snippa?

mycketsaft skrev 2013-01-03 11:53:36 följande:
    Haha, ja, jag har försökt säga det nån gång, sambon har oxå problem med det, han tycker att vi kan säga vagina, men då tycker jag hellre att vi ska tvinga oss själva att säga snippa, det är nog bara fjantigt ett tag.. Det blir ungefär som när en som aldrig svurit ska vara häftig och dra till med något svärord och det låter så töntigt, så känns det för mej att säga snippa :p
    Ja det är konstigt att ett sånt här ord kan få så många att reagera....
    Vi anammar ju en massa andra nya ord utan att ens fundera på det.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Rainbowdash skrev 2013-01-03 11:56:48 följande:
    Tycker fortfarande att snippa är ett helt fantastiskt ord! Jag är så glad över att mina två döttrar har ett ord för sitt kön som inte är pinsamt (typ smulan etc) eller kan missförstås.

ALLA barn har rätt att få ett ord till sitt kön! Ta ert ansvar föräldrar!
    Håller med.
  • La Lola
    SB2011 skrev 2013-01-03 12:14:33 följande:
    Ett löjligt ord som inte kommer användas i vårt hem!
    Vad använder ni istället?
  • La Lola
    Emmis skrev 2013-01-03 13:54:51 följande:
    Jag har alltid uppfattat snippa som "de yttre könsdelarna". Om jag vill prata om varifrån barn kommer så säger jag slidan eftersom det heter det...
    Snippa är ett samlingsnamn.

• La Lola
    Emmis skrev 2013-01-03 13:59:31 följande:
    Ja, jag tänkte att det skulle vara en motsvarighet till snopp som varken innefattar det inre eller hela könsorganet... Man lär sig någonting varje dag.
    Fast va då, man kan ha ont snoppen och man kan ha ont i snoppen.
    Man kan ha ont snippan och man kan ha ont i snippan.
    Som ett exempel bara.
  • La Lola
    Emmis skrev 2013-01-03 14:05:45 följande:
    Nu talade jag om vad orden innefattar, inte om hur man använder dem.

Och jag gav ett exempel på att både snopp och snippa kan användas både för att beskriva det yttre och inre.

• La Lola
    Emmis skrev 2013-01-03 14:09:39 följande:
    Men bara snippa innefattar hela underlivet. Därav min kommentar i #88.
    Och snopp innefattar?
    Jo, jag vet att pojkar har en pung också och den räknas ju inte in i ordet snopp.
  • La Lola
    Emmis skrev 2013-01-03 14:15:34 följande:
    Snoppen?
    Ja, och jag tycker att flickor ska få veta att de har en slida också exempelvis. Ser inte riktigt problemet med det. Att jag felaktigt använt vulva om mitt barns yttre kön och slida vid prat om barnafödsel när hon talat om sin snippa tar jag på mig. Otroligt korkat av mig. Men det kommer inte att få mig att använda snippa i fortsättningen heller.
    Ja och tids nog lär man ju flickor vad alla olika delar heter (blygdläppar, slida, klitoris och allt vad där finns) men det är kanske inte nödvändigt direkt från början?
    Lär man pojkar urinrör, ollon och förhud direkt? Jag har inga pojkar så jag undrar nyfiket.
  • La Lola
    floppan2008 skrev 2013-01-04 22:03:29 följande:
    Hatar ordet. Min dotter säger kissen. Skulle aldrig i livet kalla underlivet för snippan. Det är fruktansvärt löjligt. Själv kalkar jag den fittan eller muttan... Ja kissen med min dotter...
    Så kissen är bättre än snippa?
  • La Lola
    floppan2008 skrev 2013-01-05 12:28:55 följande:

Ja annars hade jag inte sagt det. Snippa är så jävla dumt och kissen mkt bättre!
    Så du vill inte använda ordet snippa för att det är "så jävla dumt"?
    Du tycker inte att den anledningen är korkad egentligen?
  • La Lola
    LindaEfraim skrev 2013-01-05 13:05:23 följande:
    Kissen säger väl mer om vad underlivet används till just när man är liten (barn).
    Att kissa med.
    Då måste man ju kalla pojkars kön för kissen också?
  • La Lola
    LindaEfraim skrev 2013-01-05 13:50:00 följande:
    Ja det funkar det också La Lola. De kissar med sin kisssssssss.
    Näe det funkar inte för mig, det låter fullkomligt idiotiskt att ha samma namn för 2 olika kön och ett så dumt ord som kissen dessutom.
  • La Lola
    LindaEfraim skrev 2013-01-05 13:55:05 följande:
    Min son säger inte snopp utan Plopp som faktiskt är en av mina favorit choklad.
    Det skulle bli knivigt om jag skulle säga JAG ÄLSKAR PLOPP! För han skulle tro att det var snopp jag menade.
    Jag antar att han är liten, inte kan prata ordentligt ännu och att han isf faktiskt säger snopp men det låter som plopp. Eller?
  • La Lola
    LindaEfraim skrev 2013-01-05 14:11:11 följande:
    Ja men säger jag snopp så rättar han mig vareviga gång.
    Ja men det är ju för att han inte är medveten ännu om att han säger fel. I hans värld säger han snopp.
  • La Lola
    floppan2008 skrev 2013-01-05 16:44:02 följande:

Exakt man kissar med den och när man blir stor och börjar använda den till annat lär man inte ligga och be Karln att smeka snippan. Tycker ordets skit och kommer aldrig säga det!
    Måste man? Varför? Jag gillar olikheterna mellan könen. HEN finns inte och genus är idioti. Killar och tjejer är olika. Snopp är ett bra ord. Snippa är inte ett bra ord. Men vill du avköna din son så kalla du hans snopp för kiss. Det är bara du som förlorar på det.
    Nu har jag ingen son om om jag hade det så skulle jag fortfarande lära mina barn att det heter snopp och snippa.
    Man kissar med både snippan och snoppen men det finns ingen anledning att kalla något av det för kissen bara för det.
Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?