• Snartfrueriksson

pulverdiet. häng på

funderar på att börja med slanka nu eller modifast.

någon mer som ska börja nu ? 

• Svar på tråden pulverdiet. häng på
  • Something01

De är vuxna människor här då kan man faktiskt välja själv hur man gör. De är ingen genväg att gå ner i vikt när man går på pulver, det kräver mer disciplin och karaktär än med vanlig mat. 

• sandra123
    Something01 skrev 2013-01-11 12:27:25 följande:
    De är vuxna människor här då kan man faktiskt välja själv hur man gör. De är ingen genväg att gå ner i vikt när man går på pulver, det kräver mer disciplin och karaktär än med vanlig mat. 
    Det klart det är en genväg även fast det kräver disciplin och karaktär? Det är ju ett sätt att på kort tid förlora mycket i vikt.. det kallar jag genväg! Den disciplinen som man ger en pulverdiet borde man istället lägga på att äta ordentlig mat. Det är faktiskt det kroppen behöver, den är inte skapad för måltidsersättningar. Jag tycker man ska ta hand om sin kropp och faktiskt kunna njuta av god hälsosam mat. Istället för att hälla i sig pulver.
  • Hysterika

Pulverdiet ger en snabb start o de e lättare att gå från pulver till nyttig mat än vanlig mat till nyttig mat! Väljer man rätt man går man ej upp fettet bara vätskan

• Something01

Så dom som gör en gbp tar oxå en genväg, för dom förlorar juh mkt vikt fort? Ja tycker bara att man ska inte hoppa in i tråd å börja skriva en massa. Tråden är menad för såna som vill peppningar å sånt när dom kör pulver, du körde inte pulver varför engagera dig vad andra väljer att göra ?
    De är väl upp till var och en här å välja vad man vill göra och hur man vill gå ner i vikt.
    Kan ju garantera att en påse pulver är så mkt bättre än å sitta med en hel chokladkaka. 

• sandra123
    Hysterika skrev 2013-01-11 12:33:31 följande:
    Pulverdiet ger en snabb start o de e lättare att gå från pulver till nyttig mat än vanlig mat till nyttig mat! Väljer man rätt man går man ej upp fettet bara vätskan
    Jag läser trådarna ovanför och ser att folk skriver "jag är så sugen på köttbullar, jag längtar efter mat, gud va gott det hade varit att äta.. , jag dregglar när familjen sitter och äter". Det skulle jag inte påstå va enkelt? Att gå från ohälsosam mat - till bra mat, det är ingen konst.. folk TROR bara att det är enklare med pulverdiet för att det ger bra resultat.. i början. 
  • sandra123
    Something01 skrev 2013-01-11 12:37:23 följande:
    Så dom som gör en gbp tar oxå en genväg, för dom förlorar juh mkt vikt fort? Ja tycker bara att man ska inte hoppa in i tråd å börja skriva en massa. Tråden är menad för såna som vill peppningar å sånt när dom kör pulver, du körde inte pulver varför engagera dig vad andra väljer att göra ?
    De är väl upp till var och en här å välja vad man vill göra och hur man vill gå ner i vikt.
    Kan ju garantera att en påse pulver är så mkt bättre än å sitta med en hel chokladkaka. 
    Jag hart aldrig påstått att folk ska sitta med en hel chokladkaka? Jag säger bara att om ni här på tråden vill gå ner i vikt.. ja ät ert pulver då. Men kom tillbaka om ett år och berätta hur det gick. ;) 
  • Hysterika

Jag har gått på pulver förut, funka skit bra! Men sköt du dit så sköter vi vårat

• tobiq
    sandra123 skrev 2013-01-11 12:40:17 följande:
    Jag läser trådarna ovanför och ser att folk skriver "jag är så sugen på köttbullar, jag längtar efter mat, gud va gott det hade varit att äta.. , jag dregglar när familjen sitter och äter". Det skulle jag inte påstå va enkelt? Att gå från ohälsosam mat - till bra mat, det är ingen konst.. folk TROR bara att det är enklare med pulverdiet för att det ger bra resultat.. i början. 
    Det var jag som skrev inlägget om köttbullarna!Cool Det är klart att det allra sundaste sättet att gå ner i vikt är att äta normala, nyttiga portioner mat och träna regelbundet, det tror jag inte att någon som håller på med pulver inte vet. Men tror du verkligen att det hade funnits tjocka människor ifall alla klarade av det där hur lätt som helst?

För min egen del behöver jag en kickstart, en rejäl viktnedgång för att jag ska orka välja bort all skitmat. Jag har slutat äta godsaker i perioder och tränat upp till 4 kvällar i veckan utan att vågen har visat resultat fort och då har jag gett upp. Varför låta bli att äta den där chipspåsen ifall jag ändå inte blir smalare?
    Min förhoppning med pulverdiet var också att lära mig att uppskatta nyttig mat som jag kanske inte varit överförtjust i tidigare, att vänja sig vid att äta regelbundet och att äta mindre mängder, än så länge kan jag inte säga hur det funkade men jag vet i alla fall att en tråkig sallad kommer vara underbar när den rena kuren är klar.
    Vem är du att bestämma hur andra ska gå ner i vikt? 
    Moa-08 Svea-10
  • sandra123
    Hysterika skrev 2013-01-11 12:46:59 följande:
    Jag har gått på pulver förut, funka skit bra! Men sköt du dit så sköter vi vårat
    Säger detsamma till er.. sköt erat också, uppmana inte andra "att hänga på en pulverdiet".  Kroppen är inte skapad för pulver.. utan för ordentlig kost. Att ersätta mat med pulver är inte hälsosamt. Tycker man ska va rädd om sin kropp! 
  • Something01

Men va fan om nu rubriken säger "häng på" behöver man juh inte gå in här om man inte vill köra pulver. De är väl inte så svårt.

Svar på tråden pulverdiet. häng på