• Anonym (ledsen)

    Min son dog i vecka 39 :'(

    Min älskade lilla Midas finns inte längre. 

    Min lilla grabb fick inte ens chansen att prova på jordlivet och det känns så tungt och orättvist. 
    Jag kände i slutet av vecka 39 att något inte stod rätt till. 
    Jag kände ingenting längre, det fanns inte längre någon "connection" och rädslan flög över mig och nu är jag täckt av ett osynligt, men ändå så grått dammoln. 
     Jag hade en otroligt jobbig graviditet med havandeskapsförgiftning och en hel del andra krämpor och det är med sorg i hjärtat som jag väljer att skriva av mig här :( 

    Det gick så fort alltsammans, på bara några timmar fanns ingenting kvar. Allt var som bortblåst...
    Att få beskedet att hans lilla hjärta slutat slå, och att det fanns inget mer jag kunde göra sved så in i helvete inombords. 
    Min älskade lilla son fanns inte...
    Jag fick se honom en kort stund samtidigt som tårarna föll ner längst mina kinder. 
    Han var så vacker och jag känner mig så tom, när jag sitter här utan min son, 21 December skulle han varit här men istället. Fick en stark värktablett, allting var suddigt. Jobbigt.. Hemskt.. 
    Jag är så ledsen så jag finner knappt ord att beskriva.
    Att lycka kan bli till sorg så fort.
    Det var så självklart att min lille son var en Midas, han fick namnet så fort jag fick veta att jag väntade en liten kille.
    Alla i min närhet som visste om det var glada och det kändes så bra, trots att jag är en väldigt svag och ung tjej med depression, Aspergers syndrom och kronisk huvudvärk. Det var kanske ödet som avgjorde detta? 
    Min kropp var inte redo.
    Jag kämpade allt jag kunde för att detta skulle bli bra. För hans skull offrade jag allt. 

    Hur kan jag bearbeta min sorg? :( Jag antar att det bara är att acceptera det som det är och gå vidare så gott det går, någon kurator eller psykolog behöver jag inte. Jag visar inte sorgen på utsidan men inuti känns det som en explosion, och ont gör det som bara den. 

    Jag har fått en cysta på äggstockarna, och det går antagligen över av sig själv och som inte kräver en behandling. 

    Med riktig otur har jag även fått vissa "skador" som eventuellt påverkar min förmåga att få barn i framtiden och det enda jag fått veta är att min mens ska inväntas, och om inte den är åter inom ett par månader kan jag haft denna oturen.. Vad är oddsen liksom?? :( 

    Men det enda jag vill nu är att skriva av mig. 
    Är tacksam för lite råd och tips för hur jag ska lätta på mina sinnen, bli gladare i vardagen och ta mig vidare på ett så lättsamt sätt som möjligt. 

     

  • Svar på tråden Min son dog i vecka 39 :'(
  • Anonym (kram)

    Saknar ord :(   Du är inne i allas vår värsta mardröm :( Beklagar verkligen sorgen!! Hoppas du har folk omkring dig som du älskar och kan få stöd av. *kram*

  • malindolk

    Hej tjejen. Jag förstår precis hur du känner dig. Den 13 december skulle våran lilla Alice varit född. Men istället för att finnas hos oss togs hon ifrån oss den 22 november. De tror att det berodde på proppar i moderkakan kombinerat med navelsträngen runt halsen. Att se på ultraljudet att hennes hjärta inte slog längre är det värsta jag varit med om. Det var till och med värre än själva förlossningen och planeringen av hennes begravning. Ingen ska behöva gå igenom detta. INGEN. Dessvärre är livet grymt och orättvist. Men jag lovar dig. Sakta men säkert kommer det börja kännas lite bättre. Vardagen gör sig påmind och sålänge man sysselsätter sig med olika saker känns det okej. Inte bra, men okej. Det kommer nog alltid kännas som jag tappat bort en stor del av mig själv. Men jag har min underbara pojkvän som stöd, och det hoppas jag du med har. Mitt tips till dig är att inte försöka tränga bort sorgen, var ledsen om du är det, gråt om du känner för att gråta och skratta om du känner för det. Trots att Midas inte finns i livet så finns han alltid med dig i hjärtat.  Superstor kram till dig.

  • Viktisen

    Å finaste du jag beklagar så väldigt mycket, det är en sorg och du ska sörja nu på en gång. Jag var med om samma sak i april min lilla dog i magen i v34 det är en obeskrivlig smärta och saknad.

  • cattitude

    :(jag beklagar så innerligt, jag hoppas att du får hjälp ochh stöd för bearbetning. Ta hand om dig! Kramar

  • msmalin

    Beklagar så din sorg. För sju månader sen hände det samma mig. Min lilla flicka dog i magen vecka 38+. Sorgen är ofattbar. Det är okej att sörja. Gråta är tillåtet. Folk förstår.
    Tig du foto på din pojke? Sjukhuset tog kanske foto. Själv tyckte jag det var viktigt att ha bilder på henne.
    Mängder av kramar och du får gärna inboka mig.

  • babysmurfen

    Jag beklagar innerligt. Min son dog i magen i vecka 38. Den 21/1 är det 13 år sedan det hände.

  • Anonym (ledsen)

    Tack snälla för stödet , det värmer faktiskt.
    Jag försöker tänka på sånt som gör mig glad och fördriva tiden så gott det går, och ibland kommer sorgen tillbaks och då gråter jag, det finns ju inte mycket mer att göra, man får väl låta tiden gå helt enkelt. Men som sagt, det känns bra med stöd.

    Skänker även en tanke till er andra som också förlorat ett barn, det är det värsta som kan drabba en mamma!

Svar på tråden Min son dog i vecka 39 :'(