Hans barn får åka med sin mamma så min barn får åka med sin mamma!
Min man och jag är väldigt arga på varandra. Vi är inte överens om våra barn och verkar se det på olika sett. Han har barn sedan tidigare som är hos oss vh. Vi har gemensamma barn. Jag har ett barn sedan tidigare som bor hos oss. Min man vill att hans barn skall vara med på allt roligt vi gör. Vilket jag till fullo kan förstå. Men, jag tycker han har missat den delen att man måste acceptera situationen att man skilt sig, att han bestämt umgänget med barnen tillsammans med sitt ex och eftersom de är är så lite som vh så kommer han inte kunna vara med dem jämt. Han unnar sina stora barn saker, att de blir bortskämda och favoriserade när de är hos oss, av sin farmor och farfar och farbror som gör roliga saker med dem som de inte gör med de andra barnbarnen. Men han har svårt att unna våra barn. Han unnar sina stora barn att åka på skidsemester med sin mamma varje år men vill inte att vi skall åka med våra barn. Vi har inte samma ekonomiska möjligheter som mina bonusbarns mamma har. Vi gör en längre resa i Sverige varje sommar när vi åker alla. Jag hade kunnat skippa den men min man vill att alla skall följa med på resan som står högst upp på vad-jag-vill-göra-listan hos min man och hans stora barn. Sedan åker de på charter med sin mamma. Kan inte vi också få åka på en charter då? Eller är det synd om barn som bara får två resor och inte tre på en sommar? Jag försöker se till barnets liv och upplevelser totalt sett och inte med vem man gör vad. Min man tycker inte något hans stora barn får av någon annan än oss räknas. Vad tycker ni? De var här i jul och skulle hem och fira jul efter. Jag frågade om de ville komma tillbaka efter någon dag men de hade andra planer. Vi åkte upp till en stuga med våra barn som mina föräldrar hyrt och åkte skidor. Min man följde med men ogillade att hans stora barn inte var med. Tredje dagen ringde ena barnet och ångrade sig och blev sur över att vi inte var hemma. Min man blev jättearbete på mig och jag fick höra hur orättvis jag var mot barnen, att det var för jävligt osv. Mina föräldrar hade sagt att alla var välkomna. Och blev jätteledsna att vi bråkade för att de bjudit upp oss.... Är det så fel att göra saker när de är hos sin mamma, vilket de är ca 27 dagar i månaden.....