• Grattis

Hur skaffar man en flickvän?

Tagga ner en aning :) Jag träffade min första flickvän när jag var 24, och det tyckte jag inte var jättesent egentligen. Det enda problemet man har om man inte har erfarenheten med sig från tonåren är att man i grund och botten inte har någon aning om hur kvinnor man lever med beter sig i allmänhet när man väl konstaterat att man har ett förhållande, eller andra människor överlag.

Det du behöver göra är att skaffa dig mer social erfarenhet, eller rent krasst, social kompetens. Jag råder dig inte att läsa skitböcker som "The Game", eller bli medlem på något "mansforum" där det diskuteras hur man plockar upp tjejer på bästa sätt, utan jag råder dig att utveckla dig själv rent socialt till den personen du vill bli(eller tror vill bli). Mitt bästa råd är att du vill bli en funktionell man med sunda värderingar(låter lättare än vad det är), och det kommer automatiskt dra till sig andra människor. Du behöver därför inte framstå som desperat, och andra människor kommer att "slåss" om din uppmärksamhet när du börjar komma en bit på vägen rent utvecklingsmässigt.

Är man som jag, helt clueless på vad man faktiskt vill åstadkomma med sitt liv, eller med sina vänner/sociala kontakter, så måste man ta ett kliv tillbaka och analysera sin livssituation.

I ditt fall är det uppenbart att du saknar en flickvän, men varför saknar du en flickvän? Närheten? Sex? Känslan av att dela "allt" med någon?

Dessa punkter har alltid något bakomliggande bakom sig. Du skall leva för dig själv, och för att du skall bli lycklig. Du måste därför börja med att ta bort en eventuell flickvän ur ekvationen fullständigt. Har du en fungerande relation med eventuella syskon/föräldrar så vårda den så gott du kan, samtidigt som du utvecklar dig själv socialt. Det kan handla om att sätta upp mål för dagen vad du skall göra.

Inleda en konversation i mataffären kan vara en bra start, en annan start kan vara att börja prata med folk online, chatta, diskutera, skriva på forum som du gör i detta nu, huvudsaken är att du måste sätta dig in i att du vill genomgå en förändring, för bara då kan du lyckas. Det kommer komma dagar som det känns bättre, och det kommer komma dagar då det känns förjävligt, men social kompetens är inget man bara får rakt av, det innefattar konstant träning livet ut.

För min personliga del så tappade jag bort halva min uppväxt med det sociala samspelet då jag hade en helvetisk uppväxt rent ut sagt, men hey, man får göra det bästa av situationen och inse att man kanske förlorat "sina bästa år" under tonåren när det var "meningen" att man skulle upptäcka allt underbart, gå igenom livskriser, första kärleken, bli av med oskulden, leva livet med kompisar, men samtidigt inse att, 24 år är inte så långt gånget egentligen(tänk om du varit 35 eller närmat dig 40). Du kan fortfarande "leva livet", göra som du vill, och lite därtill.

Det absolut första du skall jobba på är att vara helt och fullkomligt open-minded, har du fördomar?(alla människor har fördomar), skicka ut fördomarna genom fönstret, det är inget som man bara gör, och du kommer lätt halka tillbaks i gamla hjulspår, men jobba på din öppenhet varje dag så kommer du komma framåt rent socialt på alla plan mycket snabbare än vad du annars skulle göra. Det är när du sätter begränsningar på dig själv som du kommer märka att du får fler väggar att slå dig igenom än annars.

Sätt upp raka och tydliga mål för dig själv som jag skrev innan. Börja träna på att uppfylla dina mål du sätter upp. Sök på nätet efter "personlig utveckling" eller skicka ett pm här om du är intresserad av att veta mer, jag har några år på dig, men annars är vi jämngamla :)

Svar på tråden Hur skaffar man en flickvän?