• Anonym (längtar)

Hur skaffar man en flickvän?

Trådtiteln kanske låter lite märklig men låt mig förklara...

Om man som mig är en kille som kanske inte har allt till sin fördel när de kommer att tilltala någon med de yttre. Kan dessutom vara blyg och tystlåten speciellt när de kommer till att prata med tjejer. Alltså redan där någon som åtminstone rent objektivt inte är den mest attraktiva.

Nu till vad jag gjort för att försöka:
    Vardagen, på jobbet har jag senaste 2-3 åren träffat kanske 7-8 tjejer varav de flesta inte alls var intresserad av att ens säga hej. De 2 som visat mer "intresse" var upptagna. Har ju också försökt kolla mer i tex affären osv men vad gör man om man får ett glatt leende och ett hej tillbaka? Hur vet jag om hon bara var trevlig? Chansa men tror aldrig jag skulle våga fråga efter ett nummer av bara de. Annars precis dött...

Testat nätdejting i några olika perioder, de har inte heller gått bra. Fått ett par nummer. Ena tappade intresset rätt snabbt. Den andre pratade jag med i ett halvår och sen träffades vi och efter de "dumpade" hon mig i ett sms. Kört lite olika taktik de gånger jag testat men inget verkar hjälpa.
    Skrivit lite med tjejer från andra platser på nätet med men då helt inriktat på vänskap. Ingen verkar dock vilja ta de till verkligheten.

Är ju inte typen som festar så de har jag inte testat men känns som de inte går att hitta någon seriös på krogen heller. De få gånger jag varit där har de iaf inte känts så.
    Fått tipset om att gå någon kurs men vet inte riktigt vad. Är inte intresserad av dans de minsta och de känns väl som de är störst chans där?

Tyvärr är också mitt umgänge rätt litet så vet inte någon "bekants, bekant" heller.

Vad mer kan man göra? De heter att kärleken kommer när man minst anar de men de har inte hänt nått på flera år. Har gett upp så gott de går och försöker att inte tänka på de när jag väl träffat någon heller.
    Men längtar verkligen ihjäl mig efter någon. Har knappt alls några krav på hennes yttre men någon som jag trivs med är desto viktigare.

• Svar på tråden Hur skaffar man en flickvän?
  • Anonym (amanda)

Hur gammal är du? 

Mitt råd är att fortsätta med nätdejtingen, även om det tar emot. Testa att skriva om din trådstart till en presentation. Det kanske känns utelämnande, men det låter vackert och ärligt. Det finns många tjejer som är trötta på killar som inte kan prata om sina tankar och känslor och gärna vill hitta någon som du. 

Finns också många tjejer som mer eller mindre rätt tror att de är för tjocka eller fula för att hitta någon via nätdejting, som kanske skulle våga ta steget och träffas om killen på ett trovärdigt sätt skrivit att utseendet inte är så viktigt. 

• NadiaMi

Börja jobba på självförtroendet och självkänslan.
    Det är egentligen där attraktionen sitter och inte så mycket i det yttre skalet vi bär omkring på.

Välj inte en kurs du är ointresserad av men du kan absolut gå en som du är nyfiken på och kan utveckla till något mer socialt även efter kursen. Dans är ju bra på det sättet att man både kan bygga upp lite av en bekantskapskrest under kursen och sedan gå ut på dans och göra nya bekantskaper.

Annars kan det vara bra att utveckla ett intresse du har, för då kan du både få upp självförtroendet och självkänslan samtidigt som du deltar i intresse-grupper antingen på nätet eller i verkliga livet.
    Fotoklubb, språkkurs med efterföljande resor eller rent av utveckla ett intresse som kan bli en sido-syssla som att meka med gamla bilar eller hantverk av något slag.

• Anonym

i vilken stad bor du? Mindre eller större stad?

• Anonym (längtar)
    Anonym (amanda) skrev 2013-01-02 14:25:36 följande:
    Hur gammal är du? 

Mitt råd är att fortsätta med nätdejtingen, även om det tar emot. Testa att skriva om din trådstart till en presentation. Det kanske känns utelämnande, men det låter vackert och ärligt. Det finns många tjejer som är trötta på killar som inte kan prata om sina tankar och känslor och gärna vill hitta någon som du. 

Finns också många tjejer som mer eller mindre rätt tror att de är för tjocka eller fula för att hitta någon via nätdejting, som kanske skulle våga ta steget och träffas om killen på ett trovärdigt sätt skrivit att utseendet inte är så viktigt. 
    24. Säg bara inte att jag är ung och att de kommer. Känner mig själv allt äldre och äldre. När jag var kring 20 tänkte jag de kommer senare men de börjar bli mer och mer jobbigt. Menar att om jag inte ens lyckas med vänskap nu hur svårt är de egentligen inte om de ska vara känslor med också?

Nätdejting tycker jag att jag ser som ett avslutat kapitel. Var över ett halvår sen jag var inloggad och tror ej jag återvänder. Tar mest bara emot... Spelar ingen roll vad man skriver heller tydligen, fick beröm av många över en fin presentation men ville för de inte ens lära känna mig.

Jadu jag tycktes inte hitta någon av dem iaf :)
    NadiaMi skrev 2013-01-02 14:35:28 följande:
    Börja jobba på självförtroendet och självkänslan.
    Det är egentligen där attraktionen sitter och inte så mycket i det yttre skalet vi bär omkring på.

Välj inte en kurs du är ointresserad av men du kan absolut gå en som du är nyfiken på och kan utveckla till något mer socialt även efter kursen. Dans är ju bra på det sättet att man både kan bygga upp lite av en bekantskapskrest under kursen och sedan gå ut på dans och göra nya bekantskaper.

Annars kan det vara bra att utveckla ett intresse du har, för då kan du både få upp självförtroendet och självkänslan samtidigt som du deltar i intresse-grupper antingen på nätet eller i verkliga livet.
    Fotoklubb, språkkurs med efterföljande resor eller rent av utveckla ett intresse som kan bli en sido-syssla som att meka med gamla bilar eller hantverk av något slag.
    Nä därför känns ju nätdejting som bara nått ytligt sist och slutligen ändå. Mer som nått som drar ner självförtroendet. Jag vet egentligen inte vad jag ska göra åt mitt självförtroende heller, kan ju tycka att jag skulle duga lika bra som någon annan men att ha positiva tankar om sig själv börjar ju kännas rätt menlöst eftersom ingen annan tycks tänka lika om mig. Kan väl visserligen sakna självförtroendet till att ta imitativ men är sämst på att tolka intresse, tycks alltid vara artighet och trevlighet om jag väl gör nått litet ändå.

Intressegrupper. Ge gärna förslag om du har! Kommer nämligen själv inte på så mycket gällande mina intressen. Tycker mest de är osocialt och är de någon gång socialt träffar man bara andra killar. Tänker främst på just bil och hantverks intressen nu då. Har andra intressen som matlagning, resor, shopping osv men kommer ej på hur man skulle kunna träffa någon på de viset? Och träffar man någon för ett par minuter på en resa så är de de och inget mer (iaf hittills).
    Anonym skrev 2013-01-02 18:38:31 följande:
    i vilken stad bor du? Mindre eller större stad?

I en mindre håla så de gör ju sitt. Men skulle nog seriöst kunna flytta om jag hittar kärleken någon annanstans.

• Anonym

tro på dig själv det finns någon för alla. du är ju bara 24 år

• Anonym (amanda)
    Anonym (längtar) skrev 2013-01-02 19:38:23 följande:
    24. Säg bara inte att jag är ung och att de kommer. Känner mig själv allt äldre och äldre. När jag var kring 20 tänkte jag de kommer senare men de börjar bli mer och mer jobbigt. Menar att om jag inte ens lyckas med vänskap nu hur svårt är de egentligen inte om de ska vara känslor med också?

Nätdejting tycker jag att jag ser som ett avslutat kapitel. Var över ett halvår sen jag var inloggad och tror ej jag återvänder. Tar mest bara emot... Spelar ingen roll vad man skriver heller tydligen, fick beröm av många över en fin presentation men ville för de inte ens lära känna mig.

Jadu jag tycktes inte hitta någon av dem iaf :)

Det tänkte jag inte skriva :) Jag tänkte mer att om du börjar bli barnsugen så är det ett "kort" att spela. Även om du gärna träffar en tjej som redan har barn. 
    Runt 30 kommer det bli mer värdefullt, om det är så du känner. Då är det flera par som bryter för att han vill vänta och hon inte vill det, och en del singeltjejer som gärna vill träffa någon när de fyller 30.

Jag träffade min sambo när han var 33. Jag är hans första flickvän, om man inte räknar 2 veckor med en tjej när han var 20... Han var på en dejtingsida där han varit i flera år. Han var inte aktiv alls, men svarade när jag mailade honom.  
  • Anonym (det händer!)

Min man sedan 15 år tillbaka var 26 år och oskuld när vi träffades. Inget fel på hans yttre eller inre, han hade haft svårt att "ta för sig" bara. En nära vän var oskuld tills hon var 23 och träffade sin blivande man när hon var omkring 30. Ang det yttre så tycker jag t.ex. att skådespelaren Rolf Lassgård är väldigt attraktiv. Snygg? Nej, men vilken pondus och självförtroende! Det kommer att hända!

• Anonym (T.a.)

Hej. Undrar precis som du när kärleken dyker upp. Sökt i flera år utan å finna nån, och som du börjar jag ge upp dejting sidor. Verkar inte finnas nån seriös kvar å när man kollar i affären eller nått annat så känns det bara som killarna man kollar in är trevliga mot en bara för de jobbar där tx. Rätt svårt å hitta nån om folk inte trodde det.

• Anonym (T.a.)

Va gla att du är 24 å inte 32 å singel :( du har ju iaf några år på dig å hitta den rätte känns som min tid börjar rinna ifrån :(

• Anonym

Misstänker att du precis som jag är lagd lite åt det analytiska hållet. Vi är fachinerade av lite allt möjligt och gillar att spendera tid på att försöka förstå hur världen och människor fungerar (inte bara damer). Därför ska jag ge dig ett tips. Jag skulle varmt rekommendera att du sätter dig och kollar igenom HELA "The Blueprint Decoded" av Tyler Durden från Real Social Dynamics. Det är en film på cirka 20 timmar (!) där en kille pratar om grejer jag tror du kan tycka är väldigt intressant. Om du är något som mig det vill säga...jag har till och med sett den två gånger. Det var värt det för min hjärna kunde snappa upp ännu mer värde ur den andra gången. Jag såg filmen för första gången när jag var 23 eller 24 och önskade efteråt att jag sett den betydligt tidigare (eller att någon vuxen med mycket livserfarenhet ruskat om mig och lärt mig koncepten den tar upp).

Filmen är skapad av en känd "pickup"-guru men just denna har inget med pickup att göra. Den handlar inte om billiga "tricks" eller liknande utan om mycket djupare saker. Alltifrån vad som skapar självförtroende till vad kärlek, romantik, positivitet, drivkraft och motivation kommer från. Den tar upp värdet av att GE till andra människor på ett 100% uppriktigt sätt samtidigt som du tar det du vill ha. Den går igenom ofantligt mycket nyttig information om du bara är villig att lägga ner tiden.

Den enda som kan ta tag i det här är du...om DU tror att du har möjlighet att förbättra och utveckla dig själv så kan du det också. Fokusera och lär dig så mycket du bara kan.

Good luck

Svar på tråden Hur skaffar man en flickvän?