Hur skaffar man en flickvän?
Trådtiteln kanske låter lite märklig men låt mig förklara...
Om man som mig är en kille som kanske inte har allt till sin fördel när de kommer att tilltala någon med de yttre. Kan dessutom vara blyg och tystlåten speciellt när de kommer till att prata med tjejer. Alltså redan där någon som åtminstone rent objektivt inte är den mest attraktiva.
Nu till vad jag gjort för att försöka:
Vardagen, på jobbet har jag senaste 2-3 åren träffat kanske 7-8 tjejer varav de flesta inte alls var intresserad av att ens säga hej. De 2 som visat mer "intresse" var upptagna. Har ju också försökt kolla mer i tex affären osv men vad gör man om man får ett glatt leende och ett hej tillbaka? Hur vet jag om hon bara var trevlig? Chansa men tror aldrig jag skulle våga fråga efter ett nummer av bara de. Annars precis dött...
Testat nätdejting i några olika perioder, de har inte heller gått bra. Fått ett par nummer. Ena tappade intresset rätt snabbt. Den andre pratade jag med i ett halvår och sen träffades vi och efter de "dumpade" hon mig i ett sms. Kört lite olika taktik de gånger jag testat men inget verkar hjälpa.
Skrivit lite med tjejer från andra platser på nätet med men då helt inriktat på vänskap. Ingen verkar dock vilja ta de till verkligheten.
Är ju inte typen som festar så de har jag inte testat men känns som de inte går att hitta någon seriös på krogen heller. De få gånger jag varit där har de iaf inte känts så.
Fått tipset om att gå någon kurs men vet inte riktigt vad. Är inte intresserad av dans de minsta och de känns väl som de är störst chans där?
Tyvärr är också mitt umgänge rätt litet så vet inte någon "bekants, bekant" heller.
Vad mer kan man göra? De heter att kärleken kommer när man minst anar de men de har inte hänt nått på flera år. Har gett upp så gott de går och försöker att inte tänka på de när jag väl träffat någon heller.
Men längtar verkligen ihjäl mig efter någon. Har knappt alls några krav på hennes yttre men någon som jag trivs med är desto viktigare.