Anonym (längtar) skrev 2013-06-25 18:20:15 följande:
Ja men de är ju inte sex jag saknar, vad skulle de då hjälpa?
Skulle de däremot gå att köpa vanlig närhet och sällskap skulle de nog absolut vara nått att överväga.
Men läget var å andra sidan desamma när jag var 18, 20,22 osv. Måste ju ändra på detta. Vill inte att de skall vara lika vid 28 heller ännu värre 30 med.
Absolut har jag funderat på att plugga igen. Men å andra sidan har jag rätt nyligen fått ett rätt välbetalt jobb, går i planer om att köpa bostadsrätt osv. De känns mycket mer lockande än att leva som fattig student igen. Men absolut, möjligheten finns ju..
Utseendet är de nog knappast vikten som är problemet, snarare tvärtom, men har svårt att gå upp i vikt också. Egentligen rätt nöjd med min kropp, försöker träna lite styrka och kondition så man iaf inte ser ut som en hösäck.
Tycker själv att de är mitt ansikte som är de mindre attraktiva med mig, alltså de som syns mest. Vissa saker är ju gentekniska och går inte att göra nått åt men har tex varit mer noga med hygienen och använt olika produkter för att få en finare hy. Funderar på att gå så långt som att fixa tandställning också för att få helt perfekta tänder, misstänker de kan hjälpa självförtroendet med om jag vågar göra de.
Senare tid har jag iofs accepterat mig själv mycket mer och börjat tycka om vad jag ser, men undrar bara om andra också ser samma sak? Försöker le och skratta mycket och allmänt ha en positiv inställning och därmed utstrålning fast de kanske inte alltid är så.
Problemet är som jag tror jag nämnt att bekantskapskretsen är rätt begränsad. De flesta har redan familj osv. Vad gör man då? Tycker de är rätt svårt att utöka vänskap bara sådär med, visst träffar man ju lite nya personer men är ju svårt att som vuxen bli insläppt i en redan existerande grupp har jag märkt.
Tycker inte heller om ytlig vänskaplig utan vill väl ha något som faktiskt har betydelse för oss båda.
Ja absolut kan jag ju vara allmänt deppig men mycket beror ju faktiskt på de här. För helt seriöst så känns de faktiskt väldigt fel att alldeles strax fylla 25 och knappt rört en tjej. Och saker som närhetsbehov, vad gör man åt de? Massage, men de är ju kramas jag vill göra, somna med någon någon gång. Den typen av närhet, och att själv få ge av mig. Och bekräftelse, "att jag duger" att tyckas om. Såna saker väcker jobbiga känslor som gör mig ledsen.
Men absolut, jag försöker ju förändra andra saker med till de bättre för att öka grundgående men de känns inte bra att varje dag gå runt med massor av olika känslor som gör tillvaron jobbig. Jag tänker främst på olika saker jag vill göra men inte "kan" göra själv. Sen börjar jag ju komma i en ålder där de jämngamla bildar familj, köper hus, åker ut och reser med sina flickvänner osv. De är ju omöjligt att inte tänka tanken att de vill jag också, för de vill jag.
Men tack för ett rätt bra svar iaf!
Tycker faktiskt att man förändras väldigt mycket från år till år just under åren efter gymnasiet och till där du är nu. Att träffa nån går alltid snabbare än man tror, rätt var det är är man fast:p
Vet du, jag tror få tjejer har krav på att killen ska ha ett perfekt utseende eller ansikte. Vad bra att du börjar tycka om vad du ser, skaffa tandställning om du vill det. Men, egentligen så tror jag inte att man måste älska sitt utseende, koncentrera dig på att leva, uttrycka dig, underhålla dig, allt möjligt. Vad jag försöker komma fram till är att det är bra att inte tänka så mycket på hur man ser ut, man missar väldigt mycket konstruktiva idéer och saker som händer i omgivningen osv. Brukade själv ha enorma komplex över min hy, underbett och alltmöjligt när jag var yngre. Men gud vad jag har blivit en lyckligare person sen jag lärde mig bara släppa lite av det där, folk får tycka om mig för den jag är, tänker jag. Det som andra ser är i regel bättre än du tror.
Hur många är det egentligen som träffar sin partner på arbetsplatsen? Där skulle jag undvika romanser snarare. Det du kan göra är ju att fråga folk du känner om de känner nån. Gå på olika kulturella evangemang, bokcirklar, lindyhop ( olika former av danstillställningar i den stilen är nog ett hett tips. Man behöver inte kunna dansa, det brukar vara små genomgångar i början.)
Närhetsbehov och bekräftelse är viktigt... Hm, känns igen som att det enklaste sättet att få det här är genom att gå ut och festa. Du behöver ju inte bli superfull men lite lullig kanske för att få upp självförtroendet. Men det var inget som du gillade eller?
Du måste ju verkligen bo i en småstad om dina jämnåriga kompisar börjar skaffa barn nu! hehe. *Känner pressen öka* . Så är det inte överallt;)
Vad är det egentligen för saker du inte kan göra själv?
Men kom igen nu, vill nästan säga "upp med hakan" men inser att det är alltför klämkäckt. Men du måste försöka att ruska av dig lite av dina negativa tankar ( om du inte tänker göra något åt dem som att gå till psykolog eller så. Liksom, antingen är du deppig ,då är du det. Eller så är du bara lite smådeppig och sånt kan man komma över).