Inlägg från: Felidae |Visa alla inlägg
  • Felidae

Gbp operation!! ?

Lycka till med din kommande operation! Jag har varit opererad i över två år nu och har inte haft några komplikationer. En hel del är annorlunda efter operationen: jag måste dricka mycket mer för att inte känna mig uttorkad (ca 3 liter i småklunkar utspritt över dagen), jag måste ständigt planera matintaget, jag kan inte dricka alkohol, alvedon och andra värktabletter verkar bara en timme på mig, jag orkar inte träna lika hårt som innan operationen (!) och har förlorat en hel del muskelmassa (jag vinner inte direkt några matcher i armbrytning längre...). En massa småsaker alltså, men den största skillnaden är ändå att jag har tappat 77% av min ursprungliga övervikt och har ett mycket hälsosammare liv idag.

• Felidae
    aronnax skrev 2013-01-04 22:47:28 följande:

Låter som om du ändå tycker det är värt det?!

Det tycker jag i alla fall, men jag märker av svagheten också. Vill tänka att man kan träna upp det..  

Jag gick från ett BMI på 53 till 31, och känner mig så mycket friare och mer bekväm i mitt eget skinn nu för tiden, så självklart är det värt det! :) Och, ja man kan förmodligen få tillbaka en hel del muskler med hjälp av rätt kost och rätt träning.
  • Felidae
    Emzzannn skrev 2013-01-05 00:29:32 följande:

Tack!
    Ja självklar får man ställa om sig totalt! :) kan du inte alls dricka alkohol eller bara för mkt?
    Hur mycket starta du på iomed du hade ett BMI på 53? O hur mkt har du gått ner? (Behöver inte svara om de känns obekvämt). :)
    Ställer som förra frågan nere, om Du idag blivit ställd frågan hade du gjort operationen då? Hehe med lite vikter på gymmet är du snart stark igen kan jag tro =)

Ja, självklart hade jag gjort operationen med facit i hand. Jag har gått ner 60 kg som mest, men har gått upp 3-4 igen. När jag dricker alkohol blir jag påtagligt berusad av bara ett halvt glas vin, men blir nykter igen efter sådär en kvart. Sedan operationen har jag som mest druckit två glas vin på en och samma kväll - och hade en fruktansvärd baksmälla dagen efter. Så... jag avstår hellre. :)
Svar på tråden Gbp operation!! ?