Inlägg från: Anonym (Egina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Egina)

studenter är väl inte fattiga?

Jag levde precis upp mina pengar då jag var student. Jag tyckte inte jag var rik. CSN kommer 9 månader/år - ofta med glapp precis när det behövs (december och juni). Dessa glapp kan man dock försöka parera genom att spara pengar alt. jobba extra.

ts, du har ett billigt boende. Jag har flera vänner som bor i studentlägenheter med hyror på 8-9.000kr (för ettor alt. små tvåor). Givetvis delar de flesta lägenhet, annars skulle det ju inte funka.

• Anonym (Egina)
    Anonym (studenten) skrev 2013-01-03 16:14:45 följande:
    Jag fick precis ihop min ekonomi med studiemedel. Jag har aldrig samlat på mig skulder eller startat ekonomitrådar av den karaktären du beskriver. Nu med en heltidslön lever jag som en kung! Jag sparar ca 10.000kr/månad och känner mig så rik. Det gjorde jag inte som student. Blanda inte äpplen och päron.

Däremot ser jag inte tv-licensen som "en lyx", utan som ett nödvändigt ont då jag har en tv-mottagare i hemmet.
  • Anonym (Egina)
    Anonym (studenten) skrev 2013-01-03 16:34:04 följande:
    Eh... du har mitt nick inom citat men jag förstår inte varför då jag inte skrivit något om det du skriver om...så jag antar att du svarar fel person.

Oj, ser nu att jag visst citerar ditt inlägg - men du har själv citerat hela inlägget från Tahira. Så det är Tahira som skrivit och du som citerat - sen har jag citerat det. Så kan det gå
Svar på tråden studenter är väl inte fattiga?