• fia s

studenter är väl inte fattiga?

Jag håller med dig TS! För mig ser det ut såhär: Hyra 3000:- (sambo, hyran är eg på 6000) Mat 900:- Mobil: 6-700:- Gym, försäkring, spotify, radiotjänst etc: ca 800:- Bredband: 150:- Kurslitteratur: ca 1000:- Totalt har jag utgifter på 6500:-, och alltså ca 2500:- över varje månad. Inte jättemycket pengar, men jag har ju också valt att ha en dyr telefon, valt att inte söka efter begagnade böcker, att ha gymkort & spotify etc etc. Allt handlar ju om hur jag väljer att leva mitt vardagliga liv. Vi skulle nog kunna gå ner ännu mer i matkostnad, men vi väljer att kunna laga god och bra mat.

• fia s

Vet inte hur man citerar, Elin 885, men jag och min sambo lägger 1800:- på mat tillsammans, så 900:- var. Skriver från ipad, därför blev mitt förra inlägg så oläsligt med icke existerande radbrytningar :)

• fia s

/div> Jag fattig student som nästan inte har råd att äta .... skriver oläsligt från min lusiga ipad.......  [/quote] Haha! Ja om jag hade klagat på min ekonomiska situation så hade du haft en bra poäng där! Nu skrev jag ju dock att vi käkar god och bra mat, så jag anser mig verkligen inte vara fattig :)

• fia s
    Elin 885 skrev 2013-01-03 20:06:57 följande:
    ja fia s det var dig jag menade. vad äter du då? jag äter för 2000kr per månad.

Hmm.. vanlig husmanskost mest. Vi köper ca 4-6 kg kött varje månad, varav drygt 4 kg köttfärs och sedan kanske kyckling, fläskfile eller liknande. Det som är på extrapris just då. Av köttfärsen gör vi köttfärssås, chili con carne och liknande. Storkok på allt så vi sen har matlådor och slipper laga mat varje dag. Sedan äter vi rätt mycket pasta, bacon, ägg, korv.. vanliga grejer :) Storhandlar basvaror på Willys 1 gång/månad för ca 1000 spänn, för restrerande 800:- handlar vi tilläggsgrejer, yoghurt, mjölk, flingor osv. Någon pizza då och då :)
Svar på tråden studenter är väl inte fattiga?