Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

studenter är väl inte fattiga?

Studenter överlag har det dåligt ställt . 9000 kr är inte mkt . Alla studenter får inte studentlägenheter , alt korridorsrum . Utan måste hyra ganska dyra lägenheter .

Jag klarade mig hyfsat som student . Men jag köpte begagnad student litteratur , studerade i en håla med billiga hyror vilket också medförde att hushållskostnader hölls nere . Jag kunde inte spara pengar då jag hade hund . Skulle han blivit sjuk el ngt , hade det blivit väldigt jobbigt ekonomiskt . Men utan utsvävningar gick det runt . Det finns inga extra arbeten att få i det lilla samhället . Samt jag hade ingenstans att lämna hunden under obekväma timmar . Vissa månader var jobbiga då jag behöver mediciner för att fungera . Inga billiga och högkostnadskortet täcker inte alla mediciner .  

Jag hade aldrig klarat det med barn . Då barn behöver kläder , blir oförutsägbart sjuka osv .   Samt i en större stad som tex sthlm m dyrare hyror , dyrare mat (trots basprodukter) , skulle mitt studentliv sett mkt annorlunda ut . Jag tycker det gnälls förlite av dagens studenter .   

Svar på tråden studenter är väl inte fattiga?