• ser91

    Munkpeppar?

    Blingbling skrev 2013-03-17 19:08:55 följande:
    Det blev inget Pergo den här omgången, jag jobbar vidare med MP, mitt "gravid-recept" (som funkat hittills) och kompletterar med progesteronet från ÄL. Funkar inte det så blir det Pergo om en månad. Så är min plan lagd
    Det är nog inte fel! Ditt "gravid-recept" har ju fungerat bra tidigare! Flört Själv sprayar jag på och ska börja med sprutorna 27/3. Fick mens i söndags.

    De stora ömma tuttarna är kvar, haft lite värmekänsla i huden, men inte alls lika mycket som förra gången. Föredrar nog att ha biverkningarna jag har nu, mot dem jag hade sist. Stora tuttar kan man ju leva med. Värmekänsla i huden med konstanta svettningar, varvat med frossa vill jag helst fortsätta slippa. Konstigt att biverkningarna skiljer sig denna gång mot förra.. Men har ju ännu ett tag kvar att spraya, så de kanske hinner komma tyvärr!  
  • ser91

    Sprayar på här! Sprutstart på onsdag. Fick mens förra söndagen och slutade i tisdags. Har sedan dess haft små bruna blödningar/rester varje dag. Brukar kunna ha så den första dagen efter att mensen slutat på riktigt (brukar ha mens 3 dagar, rester dagen efter det). Så nu känns det lite konstigt att det fortfarande kommer brunt. Inte bara när jag torkar mig, utan måste ha trosskydd. Bör man oroa sig?  
    Var inte så här sist jag sprayade..

    Hoppas allt är bra med er och att ni kämpar på med MP! Glad Läser ikapp så fort jag missat något! 

  • ser91
    Pimpinellan skrev 2013-03-24 14:24:46 följande:
    ser: det är jättevanligt med utdragen mens när man sprayar. Hade nog jag alla gånger. Du hade nog bara tur förra gången och nu är du mer normal. Glad Lugna puckar m.a.o!
    Skönt att höra! Glad Bara att hoppas att utgången blir bättre denna gång. Vecka 15 är det tänkt att äggplock och insättning ska ske. Förra gången blev det ju tyvärr bara äggplock, då inget ägg befruktades normalt..
  • ser91
    Pimpinellan skrev 2013-03-24 18:46:13 följande:
    Jag har gjort 5 ÄP,men bara 2 ET så det vet jag tyvärr hur det är. Lägg på 2 IVF-behandlingar till som inte ens ledde till ÄP! Vi får hoppas det går för dig som för mig andra IVF:en,då fick jag nästan alla befruktade och 2 bra och gick till ET och blev gravid. Ja,det blev ju m.f förstås,men bra så långt menar jag. Har du bytt metod och mediciner? Kan hjälpa!
    Okej! Så himla tråkigt att det inte gått vägen för dig! Rynkar på näsan

    De har inte bytt mediciner, dock ökat dosen puregon till 225. Förra gången startade jag på 150, men fick höja till 225 efter att blodprov visat låga värden. Fick som sagt ut 6 ägg den gången.. Så nu startar vi direkt med högre dos. Sprutstart på onsdag! Glad

    Läkarna verkar hela tiden så positiva, då alla värden är bra och att jag är ung, de verkar inte ens oroliga. Håller hoppet uppe lite iaf! Är alltid orolig själv dock, när jag aldrig en fått ett mf, ingenting. Tycker det borde ta sig något iaf.. Funderar på att titta upp alternativ medicin/behandling typ akupunktur, om detta inte lyckas.
  • ser91
    Pimpinellan skrev 2013-03-25 17:51:06 följande:
    6 ägg med bara 150 är inte dåligt ändå och vad som sen hände vet de inte då? Ibland gör de ICSI bara för att nästa gång ifall man inte gått till ET förra omgången. Jag provade alla 4 sprutor,korta,långa,Boston,Ovitrelle och Pregnyl och allt sket sig så jag vet att jag har usla ägg. Du borde rimligen ha stor chans som är så ung,jag håller en tumme! Glad
    Tack för tumhållningen Glad

    Var på blodprov i tisdags som visade att mina värden låg bra denna gången! Förra gången vid samma kontroll så var ju värdet alldeles för lågt. 

    Har massa flytningar och svullen mage. Längtar tills nästa vecka. Har lyckats tagit ledigt hela nästa vecka, vilket känns skönt.
    Ska på vul imorgon, och då får jag veta när äl-sprutan ska tas, och vilka dagar det blir att åka till Uppsala nästa vecka. Bara hoppas att allt går som planerat! Glad
  • ser91

    9 ägg igår vid äggplock Glad förra gången var det 6 st, så en liten ökning. Bara hoppas att det blir insättning imorgon! Spännande!

    Förra gången efter äggplocket så hade jag så fruktansvärt ont på vägen hem att jag bara låg och skrek.
    Igår kände jag nästan ingenting efteråt. Blev nästan orolig varför det inte kändes så mycket istället.

    Något måste ha gått fel första gången. På kliniken sa de att det brukar kännas lite som mensvärk bara, vilket det gjorde igår. Första gången kändes det som att något skar i mig, och det höll i hela dagen. Eller så kanske det skiljer så mycket från gång till gång ändå Flört 

    Hoppas att munkpepparn fortsätter göra underverk! Ska börja med det igen om detta misslyckas.

    Trevlig tisdag på er! Håller tummarna för er alla! Ingen ska behöva genomgå ofrivillig barnlöshet. 

  • ser91

    Okej! Det är säkert så att kroppen kanske reagerar annorlunda när den varit med om det förut Glad Lät dock inte alls roligt med smärtan du hade efter första ögon-operationen! Rynkar på näsan

    Denna gång skulle de spruta in spermien i ägget (vet ej vad det kallas riktigt). Så chansen borde vara något större att något ägg iaf befruktas.

  • ser91

    Ingen trevlig onsdag. De ringde precis från reproduktionscenter. Det blir ingen insättning. Ett ägg hade blivit befruktat men ej delat sig som det skulle. 

    USCH! 

  • ser91

    Tack Tuvalina Glad På något sätt känns det bättre när man vet att man inte är ensam, samtidigt som man inte önskar någon att behöva genomgå detta.

    Som du, Tuvalina, skrev i ett tidigare inlägg så borde jag kanske testa DHEA. Har ingen aning som vad jag har för FSH-värde. Men allt verkar ju bero på att äggkvaliteten är dålig. Mår skit idag, verkligen usch.

    Vet ni vad det kan vara för andra mediciner jag kommer få prova nästa gång?

    Vet ni var man kan få tag på kosttillskott innehållande DHEA? Såg att det hade flera andra bra effekter Glad 

     

  • ser91
    Tuvalina skrev 2013-04-10 11:53:32 följande:
    Ser91, du har inget att förlora på att testa dhea. Du köper det på DHEA.com
    Du får hem det utan förpackning så det går genom tullen. Ät det minst i sju månader. Jag vet många som lyckats bli gravida då! Du har ju inte åldern mot dig heller!!

    Välkomment Thotis!

    Kram till dig!!
    Okej, tack! Glad
    Läste någonstans att det inte är lagligt i Sverige längre? Såg dock ingen orsak till det..
Svar på tråden Munkpeppar?