Hjälp inför intervju.
Jag har gått en kurs för akademiker som var arbetslösa å dr sa dom åxå absolut inga referenser i CVt. Man ska ge dom lite å vänta på, inge ge hela godispåsen på en gång. Det kan ävne hända att dom i uppföljningssamtalet, när dom kallar en till intervjun, nämner något som gör att man vill byta referenser från de man först tänkt.
Jag har även fått tipset att inte ge ut några goda å dåliga sidor. Jag brukar försöka säga nått om att: det är inte min roll att säga negativa saker om mig själv, de bra står ju oftast redan i CVt... Ha någon grej i rockärmen å dra fram, säg tex att du är noga i ditt arbete och att inte alla kanske gillar det jämt. Vänd det hela så att säga...
Jag tycker int eom att prata om stress på intervjuer. Stress kan vara såååååå olika. Jag har tex stått i kassa i en affär där allt skulle gå snabbt å d funkar inte för mig... men i andra situationer är jag väldigt stresstålig. Så det är knöligt å ens nämna stress! Om de tar upp det kan du ju säga nått i stil med: Jag trivs när arbetstempot varierar, ofta går ju en arbetsvecka upp och ner i den typ av branch du söker jobb i...
Du ska nog inte säga att du är dålig på att delegera om du ska söka chefstjänster... säg istället detta med att du är noga i ditt arbete, plikttrogen är ett bra ord men lite akademiskt å låter kanske konstigt i talspråk...
Lycka till!!