Hjälp inför intervju.
Då var examen avlagd och det är dags att ta ett nytt steg i livet och söka de jobb jag nu har kvalifikation för. Hittills går ansökningarna fint och jag är kallad till tre intervjuer, samtliga är tjänster för chef på mellannivå inom offentlig sektor. Andra med liknande tjänster säger att man kan grillas rejält på dessa intervjuer och mina nerver är i svaj.
Har fått höra att de ofta frågor vad man har för bra och dåliga egenskaper och detta är vad jag anser om mig själv.
Bra: oerhört stresstålig (presterar som bäst under press/stress), organiserad, arbetssam, ansvarstagande, lyhörd.
Dåliga: kontrollfreak (har väldigt svårt för att delegera, vill helst göra det själv för att vara säker på att det blir gjort), obefintligt tålamod och mer envis än en gammal get.
Hur uttrycker jag detta i ordalag som låter bra och bör jag rabbla upp dessa saker eller bränner jag mina broar helt då?
Sedan en sak till. I förrgår ringde de och kallade mig till intervju, men jag hade oerhört dålig mottagning och ville helst hinna avsluta samtalet innan det bröt. Den som kallade mig sa iaf att jag skulle ta med mina referenser till intervjun och jag sa glatt ja men nu inser jag att jag inte förstår vad hon menade med det. Mina referenser uppges i mitt CV (de har redan mitt CV) och där uppges referenserna med namn, befattning och telefonnummer (det är gamla arbetsgivare). Menar de bara att jag ska ta med dessa uppgifter igen eller ska jag ha med något mer? Skriftliga referenser eller vad?
Förlåt mina naiva frågor, men att ha sadlat om så i yrkesvägen gör att detta är nytt för mig.