• Myra

    40+ som lyckats bli gravid naturlig väg eller efter misslyckade Behandlingar

    Efter flera års kämpande på naturlig väg, hormonbehandlingar, missfall och misslyckat IVF försök så har man ett par dagar innan man fyller 40 lyckats blir gravid.

    Är helt i chock och fattar knappt hur det gick till. Nu är man orolig för missfall igen,
    Någon mer som varit med om samma eller liknande?

    Är det flera som lyckats plussa efter 40 eller mot andra odds?

    Voe skoj att bolla lite erfarenheter och även följas åt genom graviditeten med alla tester och oro.

     

  • Svar på tråden 40+ som lyckats bli gravid naturlig väg eller efter misslyckade Behandlingar
  • MissKork

    Jag är 43 och plussade precis, trots endometrios. Jag gjorde en titthålsoperaton för 2 månader sedan : )

  • Myra

    Grattis til plusset. Är det ditt första barn? 
    Har du gjort behandlingar eller blev det till den naturliga vägen?

    Själv så är man nervös nu för missfall eftersom man fått det tidgare. 

     

  • Katt12

    Grattis till era plus! MissKork, har du gjort titthålsoperation tidigare? Jag är 43 och har endometrios, och våra två barn har vi fått efter att man rensat upp sammanväxningar och dyl m titthålsoperation. Nu när vi försöker få en trea vill de inte operera utan vi är hänvisade till IVF. Blir nyfiken på bakgrunden till att du fick möjlighet att göra din operation vid 43. Jag fick höra att de inte vill göra en till operation, därav min fråga om du gjort detta tidigare.

  • Myra

    Går in i v 5 idag. Första jobbdagen efter långledigheten. Mådde lite pyton efter frukost o beslutade att borsta tänderna på jobbet. Klarade inte sv det hemma och behövde smälta frukosten lite. Förra gången så hade jag svårt med röklukt och fasar för det nu. Så svårt att undvika.
    Annars är det väldigt ömma bröst o små spänningar i magen.

    Hur mår ni?

  • ärtanpärtan

    Jag har barn sen tidigare o jag o min nuvarande  sambo känner att vi vill ha en liten.

    Jag är 41 och känner att det är nu eller aldrig. 

    Jag blev gravid i höstas efter 3 mån försök på naturlig väg. Fick i v 11 blödningar, som visade sig vara ett pågående missfall! Fostret hade slutat växa i v 7...... tungt... :(

    Så mitt missfall var den 11/1-13.... i början på förra veckan fick jag kraftiga smärtor o feber... Infektion! Var min första tanke!

    När jag kommer in akut är alla prover o värden bra.... men jag har flera cystor på båda äggstockarna!!!

    Får åka hem med värkmedicin o ska på återbesök nu på fre.... jag har lite feber, smärta som vid mens o lite blödningar..... Det kan ta 6 veckor för cystorna att försvinna o vi måste vänta 2 mens cyklar innan vi kan försöka igen (enl läk)

    Känns just nu väldigt deppigt... först missfall o så måste vi vänta ännu längre än vad vi tänkt med ett nytt försök...

     Jag vill försöka men tänker att tiden rinner iväg... min sambo är yngre än mig... men min ålder är ju den som har störst påverkan... Det kanske blir försent? Det som är positivt är ju min förmåga att fortfarande kunna bli gravid...om inte cystorna gör så det blir problem....

     

Svar på tråden 40+ som lyckats bli gravid naturlig väg eller efter misslyckade Behandlingar