• Anonym

    Min fliickvän har lurat till sig en graviditet.

    Min flickvän åt p-piller och sa att hon inte kan ha kondom för allergi och att hennes p-piller räckte som skydd Dum som jag är svalde jag det, jag vet att hon har ätit p-piller då jag sett henne ta dom. Nu är hon gravid och har utan att säga något slutat med sina p-piller. Jag konfronterade henne och hon sade att hon skulle byta till p-stav och då måste man sluta med sina p-piller en månad innan men att skyddet finns kvar. Är det sant? Och vad ska jag säga till min familj som kommer bli arga och säga hur oansvarig jag är?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-05 17:19
    Jag glömde att skriva ålder, vi är 16 och 17

  • Svar på tråden Min fliickvän har lurat till sig en graviditet.
  • Anonym (Lite)

    Lite har du dig själv at skylla.Hur l'nge har ni varit tillsammans? Brukar du kunna lita på henne`?

  • Anonym

    Inga preventivmedel är 100% säkra, inte p-piller heller.
    Om det var så viktigt för dig att inte göra henne gravid var det ditt ansvar att se till att det inte blev så.
    Hon har inte lurat dig, du har varit oansvarig.

  • Anonym (Lite)
    Anonym skrev 2013-01-05 17:02:58 följande:
    Inga preventivmedel är 100% säkra, inte p-piller heller.
    Om det var så viktigt för dig att inte göra henne gravid var det ditt ansvar att se till att det inte blev så.
    Hon har inte lurat dig, du har varit oansvarig.
  • Anonym
    Anonym (Lite) skrev 2013-01-05 17:02:20 följande:
    Lite har du dig själv at skylla.Hur l'nge har ni varit tillsammans? Brukar du kunna lita på henne`?

    I ett halvår. Ja jag kan lita på henne, hon har många killkompisar och så med nära kontakt men jag litar på henne
  • Anonym (Lite)
    Anonym skrev 2013-01-05 17:04:31 följande:

    I ett halvår. Ja jag kan lita på henne, hon har många killkompisar och så med nära kontakt men jag litar på henne

    Som sagt ni var ju två om det
  • Anonym
    emi skrev 2013-01-05 17:03:45 följande:
    Skyddet finns inte kvar den månad hon varit utan ppiller

    Okej, tack för svaret.. Våra föräldrar kommer bli skitarga, framförallt min
  • MrsC74

    Fast jäkligt dåligt att hon inte talade om det. Tycker inte man kan kalla TS för oansvarig. Är man tillsammans med någon så ska man väl lita på den personen.
    Hur många använder både p piller och kondom i ett fast förhållande ????

  • Elin 885

    1) läs på om p-piller/mini-piller om det är erat enda skydd.

    2) är det så viktigt att inte bli gravid, då får du helt enkelt se till att skydda dig dubbelt då, det finns latexfria kondomer.

    3) kan du inte ta ansvar för vad som kommer ut så ska du inte stoppa in något heller.

  • Anonym
    Anonym (Lite) skrev 2013-01-05 17:05:05 följande:
    Som sagt ni var ju två om det

    Jag vet men jag känner mig ändå lurad..
Svar på tråden Min fliickvän har lurat till sig en graviditet.