Inlägg från: SoStylish |Visa alla inlägg
  • SoStylish

risk med akrylnaglar??

Jag tycker inte att man ska göra det om man inte vet vad man håller på med. Det är väldigt lätt att det samlas bakterier mellan egna nageln och den konstgjorda nageln. Dessutom måste du rengöra och skrubba naglarna ordentligt innan du sätter igång. Skulle aldrig låta någon utan utbildning göra det på mig.

Men tala om det för dina vänner att du inte kan garantera något så får de väl välja själva sen om de vill göra det eller inte.

• SoStylish

Saker som kan hända med lösnaglar är att det börjar växa svamp eller i värsta fall kan nageln mögla. Men det är ju inte så att det vips blir så illa om det inte är gjort ordentligt. Men sånt kan hända. Helst ska man skrubba händer och naglar med nagelborste och bakteriedödande tvål innan och sen ha vätska till hands att torka nageln med innan man applicerar något material på.

• SoStylish
    drömmel skrev 2013-01-06 09:20:06 följande:
    japp skrubbas har dom gjort innan. men med vanlig tvål och tvätar dom innan med nailcleaner.
    jag ska nog inskaffa bakteriedödnade tvål om dom ändå vill att jag gör desas naglar.

frågan är om jag vågar fylla i dom eller om dom ska ta bort dom mellan varven om dom vill fortsätta ha naglarna..?

Har du gjort det ordentligt från början och är noggrann så finns det ingen anledning till att ta bort alla och börja om på nytt utan då går det jättebra att fylla i utväxten enbart.
  • SoStylish

Att hålla på med akrylnaglar mycket hemma är inte att rekommendera om vi ska gå in på det som Bob239 är inne på. Det är starka kemikalier, starka dofter och likaså är det lätt att andas in allt fildamm som uppstår när du filar. Det är inte bra. Om du inte har utsug eller liknande skulle jag rekommendera munskydd.

• SoStylish
    drömmel skrev 2013-01-11 17:20:33 följande:
    jo att det luktar det går inte från gå.. men har hittat luktfri vätska, vet dock inte om den funkar öika bra..

men de ställen jag varit hos på salong med mkt erfarnhet och utbildning inte haft något som sugit bort dammet, end haft en liten sug vid vätskan...  
    Vet inte hur det ser ut nu, men fläkt eller utsug SKA enligt regel finnas. Dammet flyger runt lite överallt och tänk dig själv att andas in det varje dag.
  • SoStylish
    drömmel skrev 2013-01-11 20:00:32 följande:

ok jag förstår. men den användning jag har är ju end någon gång då och då.

jag får mig självklart en funderare om jag ska fortsätta gör på mig själv och andra.

men jag har aldrig blivit informerad om dessa risker med akryl när jag gjort mina naglar hos ett proffs! det borde vara det första de talar om när man vill göra sina naglar att det sånna stora hälsorisker!

d4t har jag som sagt Aldrig hört talas om. det måste ju finnas risk för detta även hos en salong och då både med allergier och nagelsvamp och infektioner.. ??

Skillnaden är ju att de som sitter på salong är utbildade inom yrket och vet vad de håller på med. Jag är själv utbildad nagelterapeut och det läggs jättemycket fokus på hygienen under utbildningen. Du måste ju sterilisera alla dina verktyg mellan varje människa du gör på också t.ex. Göra rent filarna osv osv.

• SoStylish
    drömmel skrev 2013-01-11 21:56:09 följande:

tråkigt att höra!
    förstår att du inte kan förstärka dina naglar med varken gel eller akryl då?
    jag tar til mig allt ni skriver och förstår ert resonemang..

men det upplyses inte alls varken på produkterna eller hos nagelsalonger eller nadra ställen man kan läsa om eller hitta dessa produkter. när jag lyssnar på er låter det mkt farligt att ens vara utbildad i att hålla på med detta och tcker att det är väldigt märkligt att det inte uppmärkasammas mer i så fall. De är ändå vääldigt många som har akryl och gel naglar.

vore detta så stora problem borde det komma fram lättare?!.
    har jag fel där?
    jag får gräva ganksa ljupt för att hitta någon med problem av akryl naglar.        
    Det är inte farligt att vara utbildad och hålla på med naglar, sålänge man vet vad man gör. Som vi redan påpekat ett flertal gånger. Det är om man slarvar, gör fel eller inte alls vet vad man håller på med som det kan få tråkiga konsekvenser.
  • SoStylish
    drömmel skrev 2013-01-11 22:14:22 följande:
    jag hade planer på att gå någon utbildning men efter de här diskussionerna har jag ändrat mig..
    Är det inte smartare att gå en utbildning så att du kan hålla på med naglar på ett säkert sätt, än att sitta och testa hemma utan att kunna någonting?
  • SoStylish
    Bob 293 skrev 2013-01-12 00:17:31 följande:
    I know there are a lot of people who do make nails at home these days. I have been thinking for some time that perhaps we should make a low cost class for them. They would not become professional nail technicians from this, but it would teach them how to make gel nails, or use gellack safely at home. As I read these comments, it makes me think really to do this.

I think that is a really good idea!
Svar på tråden risk med akrylnaglar??