Inlägg från: Alicantina |Visa alla inlägg
  • Alicantina

Lite övervikt.

Hej! Behöver tips på hur jag ska få min 9-åring att gå ner 5 kg och sen hålla en normalvikt. Hon är sötberoende och blir på jättedåligt humör nu när jag har justerat kosten. Hon får abstinens nästan. Försöker även få henne att motionera mer. Problemet är att när jag inte är med henne eller när jag inte ser tjuväter hon choklad. ( hemma hos kompisar ex). tips???

• Svar på tråden Lite övervikt.
  • Alicantina
    Lena skrev 2013-01-05 22:53:37 följande:
    Sluta skuldbelägga att hon gillar godis. Lär henne måttlighet istället och ät nyttigt hemma hela familjen

Barn ska aldrig gå ner i vikt utan läkares rekomendation

Rör på er tillsammans och begränsa tv/datortid.

Grejen är att jag o min man tränar regelbundet och äter väldigt sunt..mkt grönsaker .fisk och lyckling samt bönor mm. Har tänkt att barnen ska få i sig fr hela kostcirkeln o inte äta gi på kvällarna som oss så då får dem spagetti o köttfärsås o vi sallad typ. Min 5åring är normalviktig. Dottern tar inte fr andras skafferi men d bakar typ chokladbollar ihop.
  • Alicantina

Ang aktivitet så är det oftast bara 1 timme i veckan om de går på dans el jympa o det blir för lite. Försöker få med henne på jympapass med mig men hon orkar nästan aldrig ta sig genom ett medelpass på friskis utan tar mkt pauser.

• Alicantina

Var hos sköterskan för över ett år sen och hon sa att det inte var ca 3kg över normalvikt och att det inte var nån fara i den där åldern så länge hon åt bra och rörde sig. Nu har hon gått upp mer och d beror mest på godis och kakätande( som jag nu självklart håller till fre o lör har tom bytt ut lite av godiset till smoothies och fruktsallad) Vi har Xbox men hon använder det aldrig! Hon har gått på streetdance och redskapsgymnastik men inget händer hon är 1.45 väger 55kg.

• Alicantina
    Alicantina skrev 2013-01-06 11:17:46 följande:
    Var hos sköterskan för över ett år sen och hon sa att det var ca 3kg över normalvikt och att det inte var nån fara i den där åldern så länge hon åt bra och rörde sig. Nu har hon gått upp mer och d beror mest på godis och kakätande( som jag nu självklart håller till fre o lör har tom bytt ut lite av godiset till smoothies och fruktsallad) Vi har Xbox men hon använder det aldrig! Hon har gått på streetdance och redskapsgymnastik men inget händer hon är 1.45 väger 55kg.

• Alicantina

Hon har lite mage men ser inte såå stor ut kan hända att jag skrev fel längd för drt var ett tag sen jag mätte. Tack för era tips!! Försöker bada så mkt vi har råd med..kostar 225kr för oss att gå in jag o mina 2 tjejer. Såhär på vintern lockas man inte att gå ut så mkt men promenader ska jag få till en vana.

• Alicantina
    Kodia skrev 2013-01-06 20:13:04 följande:
    Geocaching kanske kan vara kul?

Vad är det?
  • Alicantina

Det verkar kul!!!! Har bokat tid hos dietist nu och ser till att hon rör sig varje dag.

Svar på tråden Lite övervikt.