• Kodia

Lite övervikt.

Försök få henne att börja i någon mer aktivitet. Kolla vad hennes kompisar gör - då blir det roligare, och ni föräldrar kan turas om att skjutsa, osv.

Köp/skaffa roliga saker som främjar fysisk aktivitet, tex studsmatta, pingisbor, sparkcykel, hopprep, twist, bollar osv. Visa hur man leker, och var med (byt ut ditt eget träningspass mot en timmer twist och hopprep med dottern. Försök få henne att leka med kompisarna hemma hos er, och sätt igång de fysiska lekarna, så att det blir ett naturligt förstaval. (Om ni tränar lite innan kan ju hon vara bäst på twist, och lära sina kompisar)

Gör fysiska saker tillsammans som familj, tex åk och bada (äventyrsbad?), gå långpromenad (med korvgrillning), åk skridskor, osv.

Det är jättebra att ge henne bra vanor nu, för den vikten är ju inte direkt hälsosam... (Min lika långa 10-åring väger 20 kg mindre...)   

• Kodia
    Alicantina skrev 2013-01-06 16:09:10 följande:
    Hon har lite mage men ser inte såå stor ut kan hända att jag skrev fel längd för drt var ett tag sen jag mätte. Tack för era tips!! Försöker bada så mkt vi har råd med..kostar 225kr för oss att gå in jag o mina 2 tjejer. Såhär på vintern lockas man inte att gå ut så mkt men promenader ska jag få till en vana.

Geocaching kanske kan vara kul?
  • Kodia
    Alicantina skrev 2013-01-06 20:58:04 följande:

Vad är det?
    När man letar efter skatter med hjälp av GPS. Googla lite, så hittar du mer info!
    Jag tror att många nyare telefoner har gps som räcker. 
Svar på tråden Lite övervikt.