• Natulcien

Varför är min son vaken på nätterna?!!!

Har ni provat att minska ner på dagsömnen till bara 1 timme?

• Natulcien
    Emmsan10 skrev 2013-01-06 11:47:00 följande:
    Har provat minska ner sovpasset på dagen till 1 tim men det hjälper inte.. Får ist en super över trött son på em och till kvällen är han så trött så han grinar av trötthet.. Skär i mammahjärtat. Jag tror allt ändrades när vi tog bort ett av två sov pass på dagen, för då ca 2 mån sen. Men det gick inte att låta han sova två gånger om dagen för han va omöjligt att natta båda passen på dagen och sedan på kvällen, tog timmar innan han somnade därför tog vi bort ett sov pass och han är väldigt lätt att natta nu men är ist vaken på nätterna. Är jätte tacksam för era svar! Vad tror ni om att ställa en väckarklocka varje morgon kl 7, så kanske han kommer in i den sovrutinen? Känns som vi är inne i en ond cirkel nu, eftersom man själv grinar av trötthet så låter man han sova hur länge han vill på morgonen.. Kan ju va värt ett försök även om man kommer va ännu mer trött till en början... ?
    Jaa, väck lite tidigare eller minska på dagsömnen, så att han är mer vaken på dagen (=tröttare på kvällen). Och ge det lite tid innan ni utvärderar.
  • Natulcien
    Emmsan10 skrev 2013-01-10 19:23:02 följande:
    Kör en liten uppdatering ifall det finns nån som läser denna tråd med samma problem. 
    Dem två första dagarna gick över förväntan faktiskt, visst va han något tröttare på dagen men sov (otroligt nog!) hela natten till klockan ringde vid 7. Helt underbart! Märkte en mycke gladare son på dagarna med efter en sån bra natt! 
    Dock gick denna natt (tredje dagen) inte lika bra och han va vaken 3 timmar igen... snark. Men ja fortsätter väcka han kl 7 på morgonen och han får sova ca 1 tim å 15 min på dagen, så hoppas jag att han snart kommer in i den rutinen och sover på natten! Man får nog räkna med lite bakslag i början.. Stackarn han va så trött idag.... :( men det är ju för hans eget bästa så det är bara att stå ut..
    Hoppas hoppas han sover denna natt!  
    Låter bra, och förhoppningsvis var den här natten bara ett "återfall". Hoppas han sover gott i natt! Glad
Svar på tråden Varför är min son vaken på nätterna?!!!